Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HOW CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY CAN CONTRIBUTE TO GROWTH STRATEGY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F15%3A%230000191" target="_blank" >RIV/25619161:_____/15:#0000191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.degruyter.com/view/j/kbo.2015.21.issue-3/issue-files/kbo.2015.21.issue-3.xml" target="_blank" >http://www.degruyter.com/view/j/kbo.2015.21.issue-3/issue-files/kbo.2015.21.issue-3.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    HOW CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY CAN CONTRIBUTE TO GROWTH STRATEGY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The slow growth of the economy requires an adequate response, even from companies in the hotel industry. In order to achieve an increase in turnover, they can react with a change of strategy, or cost cutting. The use of corporate social responsibility has been identified as one potential strategy of growth. Corporate social strategy is based on three traditional crucial factors that include social, economic and ecological values. The authors of this contribution analyse the possibilities to achieve an outstanding reputation of a company in the field of corporate social responsibility in order to gain the support of the public and stakeholders. They refer to the fact that corporate social responsibility is one possible way to achieve long-term profitable growth in the field of the hotel industry, even in a complex economic development.

  • Název v anglickém jazyce

    HOW CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY CAN CONTRIBUTE TO GROWTH STRATEGY

  • Popis výsledku anglicky

    The slow growth of the economy requires an adequate response, even from companies in the hotel industry. In order to achieve an increase in turnover, they can react with a change of strategy, or cost cutting. The use of corporate social responsibility has been identified as one potential strategy of growth. Corporate social strategy is based on three traditional crucial factors that include social, economic and ecological values. The authors of this contribution analyse the possibilities to achieve an outstanding reputation of a company in the field of corporate social responsibility in order to gain the support of the public and stakeholders. They refer to the fact that corporate social responsibility is one possible way to achieve long-term profitable growth in the field of the hotel industry, even in a complex economic development.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 21st International Conference The Knowledge-Based Organization, Conference Proceedings 1, Management and Military Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1843-6722

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    166-171

  • Název nakladatele

    "Nicolae Balcescu" Land Forces Academy Publishing House

  • Místo vydání

    Sibiu

  • Místo konání akce

    Sibiu

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku