Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategie růstu a společenská odpovědnost firem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F16%3A00533189" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/16:00533189 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25619161:_____/16:N0000074

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strategie růstu a společenská odpovědnost firem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Růst ekonomiky v současném konkurenčním prostředí vyžaduje odpovídající reakci ode všech podniků, hotelnictví nevyjímaje. Odpovídající reakcí může být například strategie zaměřená na snížení nákladů nebo diferenciaci poskytovaných služeb. Za jednu z možných strategií, která zabezpečí růst, lze rovněž považovat využití společenské odpovědnosti firem. Ta je založena na třech tradičních rozhodujících faktorech, které zahrnují sociální, ekonomické a ekologické hodnoty. Autoři článku na základě provedeného dotazníkového šetření mezi vrcholovými a středními manažery hotelů a hotelových řetězců zjišťovali názory na využívání vynikající pověsti firmy v oblasti její společenské odpovědnosti pro dosažení ziskového a udržitelného růstu. Výsledky výzkumu poukazují na to, že realizovaný strategický záměr u většiny hotelů v současnosti představuje strategii růstu.K dosažení dlouhodobého ziskového růstu je využíváno zejména vybudování silné značky, získání nadšených zákazníků (stakeholderů) a inovace výrobků a služeb. Manažeři přisuzují vynikající pověsti v oblasti společenské odpovědnosti jen průměrný význam. Výzkum rovněž prokázal, že u společenské odpovědnosti hotelů je největší pozornost zaměřena do ekonomické oblasti, nejméně je využívána environmentální oblast. Prokázala se závislost uplatňování cesty spočívající v dosažení vynikající pověsti v oblasti společenské odpovědnosti firmy podle státu, velikosti sídla, velikosti hotelu, a pokud má hotel zpracován etický kodex

  • Název v anglickém jazyce

    The Growth Strategy and Corporate Social Responsibility of Companies

  • Popis výsledku anglicky

    The growth of economy in current competitive environment requires adequate reaction from all companies including the hotel industry. The adequate response might be, for example, a strategy aimed at reducing costs or differentiation of services. Corporate social responsibility is considered as one of possible strategies that can ensure the company growth, which is based on three traditional determinants that include social, economic and ecological values. Authors of this contribution have investigated opinion of top and middle managers who work in the hotel industry or hotel chains on using the outstanding reputation of a company in the field of the corporate social responsibility in order to achieve profitable and sustainable growth. The outcomes of a questionnaire survey indicate that the strategic plan implemented in most of hotels, currently represents the growth strategy. To achieve long-term profitable growth, the companies usually use the building a strong brand, gaining enthusiastic customers (stakeholders), as well as innovation of their products and services. Managers ascribe only average importance to excellent reputation in the field of social responsibility. Research has also proved that the biggest attention in the field of the hotels social responsibility is focused on the economic area, the least attention is paid to the environmental area. The dependence of application lying in achievement an excellent reputation in the field of corporate social responsibility according to the country, size of a location, size of a hotel, and a fact if the hotel has elaborated a code of ethics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Logos Polytechnikos

  • ISSN

    1804-3682

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    59-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus