Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Akademické psaní ve výuce češtiny pro cizince: chybová analýza akademických textů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F16%3AN0000053" target="_blank" >RIV/25619161:_____/16:N0000053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/0B1pJ9zo3zZe-eXFSS3VXMUFrcDA/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/0B1pJ9zo3zZe-eXFSS3VXMUFrcDA/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Akademické psaní ve výuce češtiny pro cizince: chybová analýza akademických textů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V souvislosti s nárůstem počtu zahraničnı́ch studentů na vysokých školách nabývá na významu výuka češtiny pro cizince zaměřená na rozvoj komunikativnı́ch dovednostı́ v akademickém prostředı́. Předmětem našeho výzkumu je analýza psaných studentských projevů nerodilých mluvčı́ch, jako jsou např. pı́semné zkoušky, seminárnı́ nebo závěrečné práce. Výsledky ukazujı́, že nejen množstvı́, ale i typy jazykových nedostatků souvisejı́ s typem textu a mı́rou připravenosti. Napřı́klad odpovědi při pı́semném zkoušenı́ obsahujı́ velké množstvı́ pravopisných, lexikálnı́ch a gramatických chyb, neboť se studenti zaměřujı́ předevšı́m na obsah textu. Naopak v přı́padě bakalářských pracı́ se takové běžné chyby vyskytujı́ v mnohem menšı́ mı́ře, bezesporu dı́ky jazykové korektuře, jı́ž práce procházejı́. Nicméně i přesto se zde setkáváme s mnoha nedostatky ve stylizaci a výstavbě textu. V analýze se snažı́me o identifkaci a třı́děnı́ těchto nedostatků s cı́lem blı́že určit, v čem neobratnost vyjadřovánı́ nerodilých mluvčı́ch spočı́vá.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching of Czech as a Foreign Language for Academic Purposes: Error Analysis of Academic Texts

  • Popis výsledku anglicky

    The teaching of Czech as a Foreign Language for Academic Purposes has become more important as the numbers of foreign students has increased over the last decade. This paper reports on ongoing research into written academic genres produced by non-native speakers attending universities in order to specify the characteristic feature of academic language and identify students’ difficulties with academic writing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    83-93

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus