Akademické psaní ve výuce češtiny pro cizince: chybová analýza akademických textů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F16%3AN0000053" target="_blank" >RIV/25619161:_____/16:N0000053 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/0B1pJ9zo3zZe-eXFSS3VXMUFrcDA/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/0B1pJ9zo3zZe-eXFSS3VXMUFrcDA/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Akademické psaní ve výuce češtiny pro cizince: chybová analýza akademických textů
Popis výsledku v původním jazyce
V souvislosti s nárůstem počtu zahraničnı́ch studentů na vysokých školách nabývá na významu výuka češtiny pro cizince zaměřená na rozvoj komunikativnı́ch dovednostı́ v akademickém prostředı́. Předmětem našeho výzkumu je analýza psaných studentských projevů nerodilých mluvčı́ch, jako jsou např. pı́semné zkoušky, seminárnı́ nebo závěrečné práce. Výsledky ukazujı́, že nejen množstvı́, ale i typy jazykových nedostatků souvisejı́ s typem textu a mı́rou připravenosti. Napřı́klad odpovědi při pı́semném zkoušenı́ obsahujı́ velké množstvı́ pravopisných, lexikálnı́ch a gramatických chyb, neboť se studenti zaměřujı́ předevšı́m na obsah textu. Naopak v přı́padě bakalářských pracı́ se takové běžné chyby vyskytujı́ v mnohem menšı́ mı́ře, bezesporu dı́ky jazykové korektuře, jı́ž práce procházejı́. Nicméně i přesto se zde setkáváme s mnoha nedostatky ve stylizaci a výstavbě textu. V analýze se snažı́me o identifkaci a třı́děnı́ těchto nedostatků s cı́lem blı́že určit, v čem neobratnost vyjadřovánı́ nerodilých mluvčı́ch spočı́vá.
Název v anglickém jazyce
Teaching of Czech as a Foreign Language for Academic Purposes: Error Analysis of Academic Texts
Popis výsledku anglicky
The teaching of Czech as a Foreign Language for Academic Purposes has become more important as the numbers of foreign students has increased over the last decade. This paper reports on ongoing research into written academic genres produced by non-native speakers attending universities in order to specify the characteristic feature of academic language and identify students’ difficulties with academic writing.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
83-93
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—