Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE CONCEPTUAL FOUR-SECTOR MODEL OF DEVELOPMENT OF THE COGNITIVE PROCESS DIMENSIONS IN ABSTRACT VISUAL THINKING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F18%3AN0000031" target="_blank" >RIV/25619161:_____/18:N0000031 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31110/18:00052129

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1116" target="_blank" >http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1116</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE CONCEPTUAL FOUR-SECTOR MODEL OF DEVELOPMENT OF THE COGNITIVE PROCESS DIMENSIONS IN ABSTRACT VISUAL THINKING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research deals with the development of cognitive process dimensions in economic education. The aim is to research factors that influence academic achievement of students according to their intellectual level and grades. The researchers used quantitative design of research based on standardized assessment of intelligence and non-standardized questionnaire. The questionnaire was used to analyse the pedagogical competences of the teachers of economic subjects from the students' point of view in close relation to the teaching management and the impact on the motivation to learn and the achievement of students in these subjects. The respondents were 277 Czech students aged 16-17 who were divided into groups according to their intellectual level and grades.

  • Název v anglickém jazyce

    THE CONCEPTUAL FOUR-SECTOR MODEL OF DEVELOPMENT OF THE COGNITIVE PROCESS DIMENSIONS IN ABSTRACT VISUAL THINKING

  • Popis výsledku anglicky

    The research deals with the development of cognitive process dimensions in economic education. The aim is to research factors that influence academic achievement of students according to their intellectual level and grades. The researchers used quantitative design of research based on standardized assessment of intelligence and non-standardized questionnaire. The questionnaire was used to analyse the pedagogical competences of the teachers of economic subjects from the students' point of view in close relation to the teaching management and the impact on the motivation to learn and the achievement of students in these subjects. The respondents were 277 Czech students aged 16-17 who were divided into groups according to their intellectual level and grades.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Education in the 21st Century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

    2538-7111

  • Svazek periodika

    76/2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    121-139

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus