THE CONCEPTUAL FOUR-SECTOR MODEL OF DEVELOPMENT OF THE COGNITIVE PROCESS DIMENSIONS IN ABSTRACT VISUAL THINKING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F18%3AN0000031" target="_blank" >RIV/25619161:_____/18:N0000031 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31110/18:00052129
Výsledek na webu
<a href="http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1116" target="_blank" >http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1116</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE CONCEPTUAL FOUR-SECTOR MODEL OF DEVELOPMENT OF THE COGNITIVE PROCESS DIMENSIONS IN ABSTRACT VISUAL THINKING
Popis výsledku v původním jazyce
The research deals with the development of cognitive process dimensions in economic education. The aim is to research factors that influence academic achievement of students according to their intellectual level and grades. The researchers used quantitative design of research based on standardized assessment of intelligence and non-standardized questionnaire. The questionnaire was used to analyse the pedagogical competences of the teachers of economic subjects from the students' point of view in close relation to the teaching management and the impact on the motivation to learn and the achievement of students in these subjects. The respondents were 277 Czech students aged 16-17 who were divided into groups according to their intellectual level and grades.
Název v anglickém jazyce
THE CONCEPTUAL FOUR-SECTOR MODEL OF DEVELOPMENT OF THE COGNITIVE PROCESS DIMENSIONS IN ABSTRACT VISUAL THINKING
Popis výsledku anglicky
The research deals with the development of cognitive process dimensions in economic education. The aim is to research factors that influence academic achievement of students according to their intellectual level and grades. The researchers used quantitative design of research based on standardized assessment of intelligence and non-standardized questionnaire. The questionnaire was used to analyse the pedagogical competences of the teachers of economic subjects from the students' point of view in close relation to the teaching management and the impact on the motivation to learn and the achievement of students in these subjects. The respondents were 277 Czech students aged 16-17 who were divided into groups according to their intellectual level and grades.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problems of Education in the 21st Century
ISSN
1822-7864
e-ISSN
2538-7111
Svazek periodika
76/2018
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
121-139
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—