The Impact of Online Reputation Management on Customesrs' Decision Making Process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F18%3AN0000054" target="_blank" >RIV/25619161:_____/18:N0000054 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vsh.cz/file.php?id=627" target="_blank" >https://www.vsh.cz/file.php?id=627</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of Online Reputation Management on Customesrs' Decision Making Process
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the impact of online reviews and active online reputation management strategy application on the customers’ decision making process when selecting and booking hotel. Customers perceive online reviews as a valid information source and use them as social-proof and a tool for their decision evaluation. Based on collected data, 55% percent of respondents would not book a hotel without any online review. The results show growing impact of online reviews and reputation management application in hospitality industry.
Název v anglickém jazyce
The Impact of Online Reputation Management on Customesrs' Decision Making Process
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the impact of online reviews and active online reputation management strategy application on the customers’ decision making process when selecting and booking hotel. Customers perceive online reviews as a valid information source and use them as social-proof and a tool for their decision evaluation. Based on collected data, 55% percent of respondents would not book a hotel without any online review. The results show growing impact of online reviews and reputation management application in hospitality industry.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Hospitality and Tourism Papers
ISSN
1801-1535
e-ISSN
—
Svazek periodika
XIV.
Číslo periodika v rámci svazku
30/2018
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
3-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—