Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Online Reputation Management on Customesrs' Decision Making Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F18%3AN0000054" target="_blank" >RIV/25619161:_____/18:N0000054 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vsh.cz/file.php?id=627" target="_blank" >https://www.vsh.cz/file.php?id=627</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Online Reputation Management on Customesrs' Decision Making Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the impact of online reviews and active online reputation management strategy application on the customers’ decision making process when selecting and booking hotel. Customers perceive online reviews as a valid information source and use them as social-proof and a tool for their decision evaluation. Based on collected data, 55% percent of respondents would not book a hotel without any online review. The results show growing impact of online reviews and reputation management application in hospitality industry.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Online Reputation Management on Customesrs' Decision Making Process

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the impact of online reviews and active online reputation management strategy application on the customers’ decision making process when selecting and booking hotel. Customers perceive online reviews as a valid information source and use them as social-proof and a tool for their decision evaluation. Based on collected data, 55% percent of respondents would not book a hotel without any online review. The results show growing impact of online reviews and reputation management application in hospitality industry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Hospitality and Tourism Papers

  • ISSN

    1801-1535

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XIV.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    30/2018

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    3-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus