Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Proposal of Virtual Reality Model for Hotel Front Office Employees Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F21%3AN0000058" target="_blank" >RIV/25619161:_____/21:N0000058 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25619161:_____/21:N0000020 RIV/68407700:21730/21:00365527

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ibima.org/accepted-paper/the-proposal-of-virtual-reality-model-for-hotel-front-office-employees-training/" target="_blank" >https://ibima.org/accepted-paper/the-proposal-of-virtual-reality-model-for-hotel-front-office-employees-training/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Proposal of Virtual Reality Model for Hotel Front Office Employees Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article aims to propose the model of hotel front office for virtual reality-based training as a platform for the development of the hotel employees' soft skills, stress management and advanced customer care. Due to CoVid-19 pandemics, the hoteliers are struggling to keep up with the employers in other service-oriented industries that propose higher salaries and more workspace stability to former hotel employees. Due to the lack of employees and changes in the labor market, hoteliers need to find sophisticated employee training and requalification approaches. The new employees are commonly hired from other industries with a lower proportion of employee to customer interactions. This article proposes the training environment for soft skills development and the methodology for such a training program. Photogrammetry was used to create the realistic model of the hotel front office, and the avatars were made using the Virtual Capture and post-production in 3D Studio Max. Using this approach, trainees can train their communication skills and directly see the mimics and the changes in non-verbal communication, improving their empathy and observation skills. The educational institutions and professional associations can implement this model, and individual businesses to support their operations and reduce the time needed to prepare the new employees while onboarding.

  • Název v anglickém jazyce

    The Proposal of Virtual Reality Model for Hotel Front Office Employees Training

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to propose the model of hotel front office for virtual reality-based training as a platform for the development of the hotel employees' soft skills, stress management and advanced customer care. Due to CoVid-19 pandemics, the hoteliers are struggling to keep up with the employers in other service-oriented industries that propose higher salaries and more workspace stability to former hotel employees. Due to the lack of employees and changes in the labor market, hoteliers need to find sophisticated employee training and requalification approaches. The new employees are commonly hired from other industries with a lower proportion of employee to customer interactions. This article proposes the training environment for soft skills development and the methodology for such a training program. Photogrammetry was used to create the realistic model of the hotel front office, and the avatars were made using the Virtual Capture and post-production in 3D Studio Max. Using this approach, trainees can train their communication skills and directly see the mimics and the changes in non-verbal communication, improving their empathy and observation skills. The educational institutions and professional associations can implement this model, and individual businesses to support their operations and reduce the time needed to prepare the new employees while onboarding.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL04000153" target="_blank" >TL04000153: Aplikace nástrojů virtuální reality do tréninku komunikačních dovedností pracovníků hotelů za účelem zmírňování obav a rizik spojených s šířením onemocnění COVID-19</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 38th International Business Information Management Association (IBIMA)

  • ISBN

    978-0-9998551-7-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2929-2935

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    20. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku