Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inovace didaktických metod a technik ve výuce politologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F22%3AN0000039" target="_blank" >RIV/25619161:_____/22:N0000039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ucp.cz/novetrendy/" target="_blank" >https://ucp.cz/novetrendy/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inovace didaktických metod a technik ve výuce politologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Didaktické metody představují významný faktor působící na efektivitu vyučování a učení na vysoké škole. Předložená studie je zaměřena na výuku politologie jako interdisciplinární vědecké disciplíny. Jedním z trendů inovací didaktického procesu je rozšíření využití klasických metod (přednáška, seminář, diskuze) o metody problémové, zejména o případové studie a hraní rolí. Druhým inovačním trendem je vývoj vyučovacích technik, které jsou zaměřeny na podporu kreativity studentů. Třetím směrem inovativních aktivit je využití elektronických nástrojů, digitálního světa ve vyučovacím i učebním procesu. Souhrnně lze tyto inovační procesy označit pojmem Blended Didaktikum, jehož podstata spočívá v propojení třídní výuky, kreativní techniky a elektronických zdrojů v procesu učení studentů.

  • Název v anglickém jazyce

    INNOVATION OF DIDACTIC METHODS AND TECHNIQUES IN THE TEACHING OF POLITICAL SCIENCE

  • Popis výsledku anglicky

    Didactic methods represent an important factor affecting the effectiveness of teaching and learning at the university. The presented study is focused on the teaching of political science as an interdisciplinary scientific discipline. One of the trends in the innovation of the didactic process is the extension of the use of classical methods (lecture, seminar, discussion) to problem-based methods, especially case studies and role playing. The second innovative trend is the development of teaching techniques that are aimed at supporting student creativity. The third direction of innovative processes is the use of electronic tools, the digital world in the teaching and learning process. Collectively, these innovative processes can be characterized by the term Blended Didaktikum, the essence of which is the connection of classroom teaching, creative techniques and electronic resources in the learning process of students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New trends

  • ISBN

  • ISSN

    2336-7431

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    158-167

  • Název nakladatele

    UCP

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku