Inovace didaktických metod a technik ve výuce politologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F22%3AN0000039" target="_blank" >RIV/25619161:_____/22:N0000039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ucp.cz/novetrendy/" target="_blank" >https://ucp.cz/novetrendy/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inovace didaktických metod a technik ve výuce politologie
Popis výsledku v původním jazyce
Didaktické metody představují významný faktor působící na efektivitu vyučování a učení na vysoké škole. Předložená studie je zaměřena na výuku politologie jako interdisciplinární vědecké disciplíny. Jedním z trendů inovací didaktického procesu je rozšíření využití klasických metod (přednáška, seminář, diskuze) o metody problémové, zejména o případové studie a hraní rolí. Druhým inovačním trendem je vývoj vyučovacích technik, které jsou zaměřeny na podporu kreativity studentů. Třetím směrem inovativních aktivit je využití elektronických nástrojů, digitálního světa ve vyučovacím i učebním procesu. Souhrnně lze tyto inovační procesy označit pojmem Blended Didaktikum, jehož podstata spočívá v propojení třídní výuky, kreativní techniky a elektronických zdrojů v procesu učení studentů.
Název v anglickém jazyce
INNOVATION OF DIDACTIC METHODS AND TECHNIQUES IN THE TEACHING OF POLITICAL SCIENCE
Popis výsledku anglicky
Didactic methods represent an important factor affecting the effectiveness of teaching and learning at the university. The presented study is focused on the teaching of political science as an interdisciplinary scientific discipline. One of the trends in the innovation of the didactic process is the extension of the use of classical methods (lecture, seminar, discussion) to problem-based methods, especially case studies and role playing. The second innovative trend is the development of teaching techniques that are aimed at supporting student creativity. The third direction of innovative processes is the use of electronic tools, the digital world in the teaching and learning process. Collectively, these innovative processes can be characterized by the term Blended Didaktikum, the essence of which is the connection of classroom teaching, creative techniques and electronic resources in the learning process of students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New trends
ISBN
—
ISSN
2336-7431
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
158-167
Název nakladatele
UCP
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—