Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Lack of Qualitative Leap in EFL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73620258" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73620258 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2023/02/01.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2023/02/01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2023.006" target="_blank" >10.5507/epd.2023.006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Lack of Qualitative Leap in EFL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In tertiary education a lack of a qualitative leap in the learning of some Czech students of English has been a phenomenon noted by the authors of the article. This trend has been confirmed by a survey the results of which are presented below. Most students seem to reach a plateau of their spoken and written English (approximately of B2 proficiency level) at the start of their university studies. This article considers the limitations of the prevailing methods of instructions and suggests a change in the approach engaging the processes of confidence, creativity and experimentation. The impact of such changes can be observed to some extent in the students´ responses to the survey cited here. The article discusses the didactics of teaching English. However, the aim of the questionnaires applied is not to quantify and evaluate teaching methods. The authors attempted to find out whether these methods offered room to increase confidence and the associated processes of creativity, experimentation and willingness to take responsibility for one&apos;s own learning.

  • Název v anglickém jazyce

    A Lack of Qualitative Leap in EFL

  • Popis výsledku anglicky

    In tertiary education a lack of a qualitative leap in the learning of some Czech students of English has been a phenomenon noted by the authors of the article. This trend has been confirmed by a survey the results of which are presented below. Most students seem to reach a plateau of their spoken and written English (approximately of B2 proficiency level) at the start of their university studies. This article considers the limitations of the prevailing methods of instructions and suggests a change in the approach engaging the processes of confidence, creativity and experimentation. The impact of such changes can be observed to some extent in the students´ responses to the survey cited here. The article discusses the didactics of teaching English. However, the aim of the questionnaires applied is not to quantify and evaluate teaching methods. The authors attempted to find out whether these methods offered room to increase confidence and the associated processes of creativity, experimentation and willingness to take responsibility for one&apos;s own learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    5-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus