Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creativity: When Activity, Autonomy and Autenticity Meet

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F16%3A00094061" target="_blank" >RIV/00216224:14640/16:00094061 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creativity: When Activity, Autonomy and Autenticity Meet

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Creativity has always been an important component of language teaching, however, it has not always been recognised as such. It is only recently with teachers´ tendency to expose students to more authentic situations and engage them actively in complex intercultural communication that creativity has become central to some approaches to teaching. In this paper, I will present a Creative Approach to Language Teaching (CALT) that is based on a fusion of theories of K. Robinson, M. Csikszentmihalyi, E. de Bono, J.P. Guilford and B. Krouwel and views creativity as an integral part of language teaching practice. I will address questions of creative potential, processes, situations and barriers, and offer a practice-oriented insight into shifts in roles CALT learners and teachers experience. I will discuss a range of activities that foster creativity in students and help them become natural and actively engaged co-authors of their own language learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Creativity: When Activity, Autonomy and Autenticity Meet

  • Popis výsledku anglicky

    Creativity has always been an important component of language teaching, however, it has not always been recognised as such. It is only recently with teachers´ tendency to expose students to more authentic situations and engage them actively in complex intercultural communication that creativity has become central to some approaches to teaching. In this paper, I will present a Creative Approach to Language Teaching (CALT) that is based on a fusion of theories of K. Robinson, M. Csikszentmihalyi, E. de Bono, J.P. Guilford and B. Krouwel and views creativity as an integral part of language teaching practice. I will address questions of creative potential, processes, situations and barriers, and offer a practice-oriented insight into shifts in roles CALT learners and teachers experience. I will discuss a range of activities that foster creativity in students and help them become natural and actively engaged co-authors of their own language learning.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů