Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/25619161:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM123-58" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18421/TEM123-58</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM123-58" target="_blank" >10.18421/TEM123-58</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sentiment analysis was used to understand the key aspects of the hotel quest stay with emphasis on the drivers of positive/negative experience. Other studies evaluated the impact of the online reputation on the business performance but the minority of the studies focused on the use of online reputation analysis within the competitive strategy creation. This study uses an open-source tool to crawl and analyze 15 907 online reviews from Booking.com, TripAdvisor.com, and Google.com for selected company and its competitors. The results show strength and weaknesses of individual companies that might be used to strengthen the company’s position of the market.

  • Název v anglickém jazyce

    Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews

  • Popis výsledku anglicky

    Sentiment analysis was used to understand the key aspects of the hotel quest stay with emphasis on the drivers of positive/negative experience. Other studies evaluated the impact of the online reputation on the business performance but the minority of the studies focused on the use of online reputation analysis within the competitive strategy creation. This study uses an open-source tool to crawl and analyze 15 907 online reviews from Booking.com, TripAdvisor.com, and Google.com for selected company and its competitors. The results show strength and weaknesses of individual companies that might be used to strengthen the company’s position of the market.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TEM JOURNAL

  • ISSN

    2217-8309

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1754-1761

  • Kód UT WoS článku

    001059428400058

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85171482839