Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/25619161:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM123-58" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18421/TEM123-58</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM123-58" target="_blank" >10.18421/TEM123-58</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews
Popis výsledku v původním jazyce
Sentiment analysis was used to understand the key aspects of the hotel quest stay with emphasis on the drivers of positive/negative experience. Other studies evaluated the impact of the online reputation on the business performance but the minority of the studies focused on the use of online reputation analysis within the competitive strategy creation. This study uses an open-source tool to crawl and analyze 15 907 online reviews from Booking.com, TripAdvisor.com, and Google.com for selected company and its competitors. The results show strength and weaknesses of individual companies that might be used to strengthen the company’s position of the market.
Název v anglickém jazyce
Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews
Popis výsledku anglicky
Sentiment analysis was used to understand the key aspects of the hotel quest stay with emphasis on the drivers of positive/negative experience. Other studies evaluated the impact of the online reputation on the business performance but the minority of the studies focused on the use of online reputation analysis within the competitive strategy creation. This study uses an open-source tool to crawl and analyze 15 907 online reviews from Booking.com, TripAdvisor.com, and Google.com for selected company and its competitors. The results show strength and weaknesses of individual companies that might be used to strengthen the company’s position of the market.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
TEM JOURNAL
ISSN
2217-8309
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1754-1761
Kód UT WoS článku
001059428400058
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85171482839