Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychologie trhu a chování spotřebitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F23%3AN0000023" target="_blank" >RIV/25619161:_____/23:N0000023 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychologie trhu a chování spotřebitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato kniha přináší základní poznatky z psychologie trhu jako aplikované disciplíny a klade si za cíl jednoduchým a srozumitelným způsobem přiblížit tuto problematiku čtenáři. Věnuje se obecnějšímu pojetí psychologie trhu. V našich podmínkách je toto téma rozděleno na celou řadu dílčích a jednotlivě publikovaných součástí psychologie trhu. Jedná se například o psychologii osobnosti, psychologii reklamy, psychologii prodeje, chování zákazníka, emoce v marketingu, psychologie nákupního chování apod. Zde se snažíme dát čtenáři určitý základ pro danou problematiku tak, aby se případně mohl blíže seznámit s již výše uvedenými okruhy psychologie trhu a prohloubit své znalosti z této oblasti. Publikace nejprve seznamuje čtenáře se základními klasifikacemi trhu. Dále se zabývá osobností člověka v obecném pojetí a psychologickými faktory, majícími vliv na jeho spotřební chování. Na tuto část navazuje charakteristika osobnosti jako spotřebitele a jednotlivých faktorů ovlivňujících jeho spotřební chování a proces rozhodování při koupi produktu. Poté se publikace věnuje psychologii prodeje jako součásti psychologie trhu, včetně psychologických otázek vztahu kupující – prodávající. V závěru jsou zmíněny některé současné trendy v oblasti trhu s produkty a službami.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychology of market, personality of a consumer, consumer´s behaviour, sales psychology.

  • Popis výsledku anglicky

    This book provides basic knowledge of market psychology in its capacity as an applied discipline and aims at a simple and understandable way of approaching readers in this matter in hand. It deals with a more general concept of market psychology. In our conditions, this topic is divided into a number of partial and separately published components of market psychology. These include, e.g., individual psychology, psychology of advertising, sales psychology, consumer behaviour, emotions in marketing, psychology of shopping behaviour, etc. This is where the reader is provided with a basis for the matter so that they can potentially become familiar with the above-mentioned areas of market psychology and deepen their knowledge of the area. At the beginning of the book the basic market classifications are shown. Further on it deals with human personality in a general interpretation, and with psychological factors influencing the consumer's behaviour. This part is followed by personality characteristics of a consumer, and by individual factors affecting consumer´s behaviour and decision making process when buying a product. Afterwards the book is concerned with the psychology of sales as a part of market psychology, including buyer-seller related psychological issues. Finally, some current trends in the products and services market are mentioned. Keywords: Psychology of market, personality of a consumer, consumer´s behaviour, sales psychology. This book provides basic knowledge of market psychology in its capacity as an applied discipline and aims at a simple and understandable way of approaching readers in this matter in hand. It deals with a more general concept of market psychology. In our conditions, this topic is divided into a number of partial and separately published components of market psychology. These include, e.g., individual psychology, psychology of advertising, sales psychology, consumer behaviour, emotions in marketing, psychology of shopping behaviour, etc. This is where the reader is provided with a basis for the matter so that they can potentially become familiar with the above-mentioned areas of market psychology and deepen their knowledge of the area. At the beginning of the book the basic market classifications are shown. Further on it deals with human personality in a general interpretation, and with psychological factors influencing the consumer's behaviour. This part is followed by personality characteristics of a consumer, and by individual factors affecting consumer´s behaviour and decision making process when buying a product. Afterwards the book is concerned with the psychology of sales as a part of market psychology, including buyer-seller related psychological issues. Finally, some current trends in the products and services market are mentioned.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7676-638-9

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy