Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Další odborné vzdělávání (DOV) a příprava dospělých

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F05%3A%230000033" target="_blank" >RIV/25751417:_____/05:#0000033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Další odborné vzdělávání (DOV) a příprava dospělých

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato kapitola je částí souhrnné publikace o odborném vzdělávání v ČR. Nejprve vysvětluje celkovou situaci spojenou s vývojem dalšího vzdělávání a uvádí hlavní typy DOV. Dále hovoří o organizaci vzdělávání, odpovědnosti veřejné správy a dalších organizacíza další vzdělávání, o jeho vstupních požadavcích. Jsou zde uvedeny problémy spojené se stále chybějící celkovou právní úpravou DOV a systémem hodnocení a certifikace výsledků DOV. Další část se zabývá mechanismy poskytování DOV a různými typy institucí, které je provádějí. Kapitola rovněž přináší informace o přístupu ke vzdělávání, který souvisí s financováním DOV, finančními pobídkami na podporu účasti v DOV, uznáváním předchozího vzdělávání a příležitostmi ke vzdělávání pro sociálně znevýhodněné skupiny lidí. Závěr kapitoly se zabývá rekvalifikacemi jakožto nezbytnou podmínkou rozvoje pracovního trhu a mobility pracovní síly.

  • Název v anglickém jazyce

    Continuing vocational education and training (CVET) for adults

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter is a part of a compendious publication about the vocational education and training in the CR.Firstly it explains background and main types of continuing education and training. Next it speaks about organization of learning, responsibility ofpublic administration and other bodies for education, access requirements to CVET. There are mentioned problems relating to complex legal regulation of CVET and to evaluation and certification system which are still missing. Another sections address todelivery mechanism of CVET and different types of its providers. Likewise the chapter brings information about acces to learning opportunities with regard to CVET funding, financial incentives to promote CVET participation, recognition of prior learningand chances of socially disadvantaged groups to participate in CVET. Final part of the chapter deals with retraining needs due to labour market developments and mobility.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J020%2F04-DP1" target="_blank" >1J020/04-DP1: Společnost vědění - nároky na kvalifikaci lidských zdrojů a na další vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Přehled o odborném vdzělávání v České republice

  • ISBN

    92-896-0355-0

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    30-38

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    CEDEFOP, NVF, Publications Office EU

  • Místo vydání

    Thessaloniki

  • Kód UT WoS kapitoly