Další odborné vzdělávání (DOV) a příprava dospělých
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F05%3A%230000033" target="_blank" >RIV/25751417:_____/05:#0000033 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Další odborné vzdělávání (DOV) a příprava dospělých
Popis výsledku v původním jazyce
Tato kapitola je částí souhrnné publikace o odborném vzdělávání v ČR. Nejprve vysvětluje celkovou situaci spojenou s vývojem dalšího vzdělávání a uvádí hlavní typy DOV. Dále hovoří o organizaci vzdělávání, odpovědnosti veřejné správy a dalších organizacíza další vzdělávání, o jeho vstupních požadavcích. Jsou zde uvedeny problémy spojené se stále chybějící celkovou právní úpravou DOV a systémem hodnocení a certifikace výsledků DOV. Další část se zabývá mechanismy poskytování DOV a různými typy institucí, které je provádějí. Kapitola rovněž přináší informace o přístupu ke vzdělávání, který souvisí s financováním DOV, finančními pobídkami na podporu účasti v DOV, uznáváním předchozího vzdělávání a příležitostmi ke vzdělávání pro sociálně znevýhodněné skupiny lidí. Závěr kapitoly se zabývá rekvalifikacemi jakožto nezbytnou podmínkou rozvoje pracovního trhu a mobility pracovní síly.
Název v anglickém jazyce
Continuing vocational education and training (CVET) for adults
Popis výsledku anglicky
This chapter is a part of a compendious publication about the vocational education and training in the CR.Firstly it explains background and main types of continuing education and training. Next it speaks about organization of learning, responsibility ofpublic administration and other bodies for education, access requirements to CVET. There are mentioned problems relating to complex legal regulation of CVET and to evaluation and certification system which are still missing. Another sections address todelivery mechanism of CVET and different types of its providers. Likewise the chapter brings information about acces to learning opportunities with regard to CVET funding, financial incentives to promote CVET participation, recognition of prior learningand chances of socially disadvantaged groups to participate in CVET. Final part of the chapter deals with retraining needs due to labour market developments and mobility.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J020%2F04-DP1" target="_blank" >1J020/04-DP1: Společnost vědění - nároky na kvalifikaci lidských zdrojů a na další vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Přehled o odborném vdzělávání v České republice
ISBN
92-896-0355-0
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
30-38
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
CEDEFOP, NVF, Publications Office EU
Místo vydání
Thessaloniki
Kód UT WoS kapitoly
—