Příprava a další vzdělávání pro kvalifikačně náročné profese
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F06%3A%230000006" target="_blank" >RIV/25751417:_____/06:#0000006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příprava a další vzdělávání pro kvalifikačně náročné profese
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se nejprve zabývá podílem zaměstnanců v kvalifikačně náročných profesích (KZAM 1-3) a kvalifikační strukturou v těchto profesích. Oproti zemím EU má ČR významně nižší podíl terciárně vzdělaných pracovníků v kvalifikačně náročných profesích, její výhodou je naopak zanedbatelný podíl osob se základním vzděláním. Účast pracovníků v kvalifikačně náročných profesích na dalším vzdělávání je vyšší než u ostatních profesí, nicméně v ČR je to stále významně méně než průměr EU. Obzvláště nízká je účastna formálním vzdělávání. Ani příprava mladých odborníků na vysokých školách, měřená zejména podílem absolventů technických a přírodovědných oborů, nemá takový rozsah a strukturu, aby mohlo dojít k výraznému kvalifikačnímu skoku.
Název v anglickém jazyce
Preparation and further education for qualification-demanding professions
Popis výsledku anglicky
The paper focuses at first on the share of workers in qulification-demanding occupations (ISCO 1-3) and qualification structure in these professions. Compared to the EU average the Czech Republic has significantly lower share of people with tertiary education among the workers in demanding professions, its advantage is on the other hand a negligible number of people with primary or lower secondary education. The participation in further education is higher among the workers in qualification-demanding occupations than among the others, however it is still significantly lower than in the EU. It concerns the formal education most. Neither the preparation of young professionals at the universities, measured mostly by the number of graduates in technical and natural sciences, has an extent and structure which could cause a significant qualification jump.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Znalostní ekonomika
ISBN
80-86754-63-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
78-83
Název nakladatele
Vysoká škola finanční a správní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
23. 5. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—