Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příprava a další vzdělávání pro kvalifikačně náročné profese

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F06%3A%230000006" target="_blank" >RIV/25751417:_____/06:#0000006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příprava a další vzdělávání pro kvalifikačně náročné profese

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se nejprve zabývá podílem zaměstnanců v kvalifikačně náročných profesích (KZAM 1-3) a kvalifikační strukturou v těchto profesích. Oproti zemím EU má ČR významně nižší podíl terciárně vzdělaných pracovníků v kvalifikačně náročných profesích, její výhodou je naopak zanedbatelný podíl osob se základním vzděláním. Účast pracovníků v kvalifikačně náročných profesích na dalším vzdělávání je vyšší než u ostatních profesí, nicméně v ČR je to stále významně méně než průměr EU. Obzvláště nízká je účastna formálním vzdělávání. Ani příprava mladých odborníků na vysokých školách, měřená zejména podílem absolventů technických a přírodovědných oborů, nemá takový rozsah a strukturu, aby mohlo dojít k výraznému kvalifikačnímu skoku.

  • Název v anglickém jazyce

    Preparation and further education for qualification-demanding professions

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses at first on the share of workers in qulification-demanding occupations (ISCO 1-3) and qualification structure in these professions. Compared to the EU average the Czech Republic has significantly lower share of people with tertiary education among the workers in demanding professions, its advantage is on the other hand a negligible number of people with primary or lower secondary education. The participation in further education is higher among the workers in qualification-demanding occupations than among the others, however it is still significantly lower than in the EU. It concerns the formal education most. Neither the preparation of young professionals at the universities, measured mostly by the number of graduates in technical and natural sciences, has an extent and structure which could cause a significant qualification jump.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Znalostní ekonomika

  • ISBN

    80-86754-63-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    78-83

  • Název nakladatele

    Vysoká škola finanční a správní

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    23. 5. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku