Rozvoj lidských zdrojů v inovačních podnicích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F07%3A%230000004" target="_blank" >RIV/25751417:_____/07:#0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj lidských zdrojů v inovačních podnicích
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek podává přehled základních poznatků o efektech podnikového vzdělávání. Samotná návratnost investic do vzdělávání je obtížně kalkulovatelná, nicméně pozitivní vliv vzdělávání na produktivitu práce je doložitelný. Efekty z podnikového vzdělávání se dělí mezi zaměstnavatele a zaměstnance. Vzhledem k tomu, že zaměstnavatelé získávají větší díl, obavy z výrazného podinvestování této oblasti jsou do určité míry nadhodnocené. Efekty ze vzdělávání vykazují určitou spojitost s typem vzdělávání a profesíúčastníků. Z hlediska podílu inovačních podniků poskytujících svým zaměstnancům vzdělávací kurzy vykazuje ČR hodnoty nad průměrem EU, veřejná podpora však byla pod tímto průměrem. Nižší je i podíl podniků přijímajících nové absolventy. Z hlediska typu vzdělávacích kurzů jsou v inovačních podnicích ČR nejběžnější kurzy povinného vzdělávání, kurzy vnitropodnikové jsou častější než kurzy realizované mimo podnik. V rámci kvalifikačně náročných profesí jsou kurzy, nejčastěji určeny technický
Název v anglickém jazyce
Human Resource Development in Innovative Enterprises
Popis výsledku anglicky
The chapter gives an overview of the basic facts about the effects of company training. The return of the investmets in education is difficult to be calculatet but a positive influence on the work efficiency is sustainable. The effects of company training divide between the employer and the employee. Because the employer receives the most part, the apprehensions of a large underinvestment in this field are overestimated. The Czech Republic stands above the EU average in the share of enterprises providing training for their employees but the public supply was under the average. Also the share of companies which recruit the graduates is lower. Among the types of courses the obligatory courses are most common, the internal courses are more frequent than the external courses. Among the skills demanding professions the courses are mostly arranged for the technicians.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J020%2F04-DP1" target="_blank" >1J020/04-DP1: Společnost vědění - nároky na kvalifikaci lidských zdrojů a na další vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Růst, stabilita a konkurenceschopnost III. Česká republika v globalizované a znalostní ekonomice.
ISBN
978-80-86131-71-9
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
345-362
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Linde
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—