Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj lidských zdrojů v inovačních podnicích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F07%3A%230000004" target="_blank" >RIV/25751417:_____/07:#0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj lidských zdrojů v inovačních podnicích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek podává přehled základních poznatků o efektech podnikového vzdělávání. Samotná návratnost investic do vzdělávání je obtížně kalkulovatelná, nicméně pozitivní vliv vzdělávání na produktivitu práce je doložitelný. Efekty z podnikového vzdělávání se dělí mezi zaměstnavatele a zaměstnance. Vzhledem k tomu, že zaměstnavatelé získávají větší díl, obavy z výrazného podinvestování této oblasti jsou do určité míry nadhodnocené. Efekty ze vzdělávání vykazují určitou spojitost s typem vzdělávání a profesíúčastníků. Z hlediska podílu inovačních podniků poskytujících svým zaměstnancům vzdělávací kurzy vykazuje ČR hodnoty nad průměrem EU, veřejná podpora však byla pod tímto průměrem. Nižší je i podíl podniků přijímajících nové absolventy. Z hlediska typu vzdělávacích kurzů jsou v inovačních podnicích ČR nejběžnější kurzy povinného vzdělávání, kurzy vnitropodnikové jsou častější než kurzy realizované mimo podnik. V rámci kvalifikačně náročných profesí jsou kurzy, nejčastěji určeny technický

  • Název v anglickém jazyce

    Human Resource Development in Innovative Enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter gives an overview of the basic facts about the effects of company training. The return of the investmets in education is difficult to be calculatet but a positive influence on the work efficiency is sustainable. The effects of company training divide between the employer and the employee. Because the employer receives the most part, the apprehensions of a large underinvestment in this field are overestimated. The Czech Republic stands above the EU average in the share of enterprises providing training for their employees but the public supply was under the average. Also the share of companies which recruit the graduates is lower. Among the types of courses the obligatory courses are most common, the internal courses are more frequent than the external courses. Among the skills demanding professions the courses are mostly arranged for the technicians.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J020%2F04-DP1" target="_blank" >1J020/04-DP1: Společnost vědění - nároky na kvalifikaci lidských zdrojů a na další vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Růst, stabilita a konkurenceschopnost III. Česká republika v globalizované a znalostní ekonomice.

  • ISBN

    978-80-86131-71-9

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    345-362

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Linde

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly