Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Returns to cognitive skills: new evidence from 14 nations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F19%3AN0000007" target="_blank" >RIV/25751417:_____/19:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985998:_____/22:00558887

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13511610.2018.1508335?journalCode=ciej20" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13511610.2018.1508335?journalCode=ciej20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13511610.2018.1508335" target="_blank" >10.1080/13511610.2018.1508335</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Returns to cognitive skills: new evidence from 14 nations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study examines the role of cognitive skills on labor market outcomes in 14 developed countries. In contrast to standard Mincer-type regressions, we utilize a structural modeling approach that can take into account different types of skills on different economic outcomes. The results, based on data from the OECD PIAAC project, provide strong evidence that the income returns to adult cognitive skills are substantially large across the OECD, net of education, occupational status, gender and family background. However, the size of these effects, particularly in comparison with returns to education, vary greatly across countries. While in all countries examined education is strongly associated with cognitive skills, those skills translate into more prestigious occupations and higher incomes in countries that can be tentatively described as more innovative, as well as have less stratified educational systems. We discuss potential explanations for this, which can serve as a basis for further research.

  • Název v anglickém jazyce

    Returns to cognitive skills: new evidence from 14 nations

  • Popis výsledku anglicky

    This study examines the role of cognitive skills on labor market outcomes in 14 developed countries. In contrast to standard Mincer-type regressions, we utilize a structural modeling approach that can take into account different types of skills on different economic outcomes. The results, based on data from the OECD PIAAC project, provide strong evidence that the income returns to adult cognitive skills are substantially large across the OECD, net of education, occupational status, gender and family background. However, the size of these effects, particularly in comparison with returns to education, vary greatly across countries. While in all countries examined education is strongly associated with cognitive skills, those skills translate into more prestigious occupations and higher incomes in countries that can be tentatively described as more innovative, as well as have less stratified educational systems. We discuss potential explanations for this, which can serve as a basis for further research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Innovation: The European Journal of Social Science Research

  • ISSN

    1351-1610

  • e-ISSN

    1469-8412

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    323-345

  • Kód UT WoS článku

    000807362200002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85051953923