Doporučení pro tvorbu střednědobého plánu dopravní obsluhy ČR vlaky dálkové dopravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25793349%3A_____%2F14%3AN0000001" target="_blank" >RIV/25793349:_____/14:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Doporučení pro tvorbu střednědobého plánu dopravní obsluhy ČR vlaky dálkové dopravy
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledkem projektu je ucelený materiál, který se zabývá jednak analýzou stávajícího Plánu dopravní obsluhy území vlaky celostátní dopravy (zásady objednávky dálkové dopravy pro období 2012 – 2016), ale především doporučením pro jeho aktualizaci pro další období po roce 2016. Doporučení je založeno na předpokládaném rozvoji železniční infrastruktury, na provozních možnostech při organizování systému vlaků dálkové dopravy a na předpokládaném budoucím přepravním využití. V souladu se zadávací dokumentací projektu jsou v materiálu řešeny následující tematické okruhy: • Analýza všech relevantních údajů o přepravních proudech mezi hlavními aglomeracemi v České republice, jejichž výběr a územní vymezení je provedeno podle vlastní metodiky zpracovatele, • Vytvoření vlastního návrhu aplikace multimodálního dopravního modelu na celostátní plán dopravní obsluhy území, podle níž je možné hodnotit intenzitu reálných přepravních vztahů a konkurenceschopnost hlavních dopravních módů (vlak vs. autobus vs. individuální automobilová doprava) v jednotlivých relacích. Model zároveň umožňuje predikci vlivu změn vstupních proměnných (především rozsah dopravy a zkrácení jízdní doby) na dělbu přepravní práce v jednotlivých relacích. • Je provedena evaluace způsobu zajištění dopravní obsluhy vlaky dálkové dopravy na období 2012 – 2016. • Na základě evaluace způsobu zajištění dopravní obsluhy pro období 2012 – 2016 jsou navržena doporučení pro tvorbu střednědobého plánu dopravní obsluhy vlaky dálkové dopravy od roku 2017 především z hlediska rozsahu nabídky a linkového vedení včetně návrhů na optimalizaci nabídky. Výstupy projektu umožní zkvalitnit proces dopravního plánování v oblasti zajišťování dopravní obslužnosti vlaky dálkové dopravy. Výsledky projektu slouží pro demonstraci navrhovaných dopravních řešení. Výsledky jsou primárně určeny pro Ministerstvo dopravy jako podklad k aktualizaci Plánu dopravní obsluhy území, která vstoupí v platnost od roku 2016. Výsledky budou využity v dopravně-plánovací praxi při posuzování konkrétních návrhů změn dopravního řešení. Výsledky mohou dále sloužit pro plánování dopravní obsluhy na nižší úrovni, zejména pro: • Krajské objednatele dopravy, • Obecní objednatele dopravy, • Organizátory integrovaných služeb v přepravě cestujících, • Dopravce, • Zahraniční objednatele dopravy, • Odbornou veřejnost.
Název v anglickém jazyce
Recommendations for creating medium-term plan for long-dostance trains in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The result of the project is a comprehensive material, which deals with the analysis of the current Plan of transport services of the territory of national transport trains (principles of the long-distance order for the period 2012 - 2016), but especially with the recommendation for its updating for the next period after 2016. The recommendation is based on the expected development of the railway infrastructure, the operational possibilities for the organization of the system of long-distance trains and the envisaged future transport utilization. In accordance with the project's project documentation, the following thematic areas are dealt with in the material: • Analysis of all relevant traffic flow data between major agglomerations in the Czech Republic, whose selection and territorial delimitation is carried out according to the processor's own methodology, • Create a custom application design a multimodal transportation model for a national plan transport service, by which it is possible to evaluate the intensity of the real transport relations and competitiveness of the main transport modes (rail vs. bus vs. private transport) in individual sessions. At the same time, the model allows the prediction of the effect of changes in input variables (in particular, the range of traffic and shorter driving times) on the division of freight work in individual sessions. • An evaluation of the way to ensure the transport service of the long-distance trains for the period 2012-2016 is carried out. • On the basis of the evaluation of the method of securing traffic services for the period 2012-2016, recommendations for the creation of a medium-term long-distance service plan for long-distance trains are proposed from 2017, especially in terms of supply and line guidance, including proposals for optimizing supply. The outputs of the project will make it possible to improve the process of transport planning in the area of ensuring the transport services of the long-distance trains. The project results serve to demonstrate the proposed transport solutions. The results are primarily intended for the Ministry of Transport as a basis for updating the Terminal Services Plan, which will come into force from 2016. The results will be used in traffic planning during the assessment of specific proposals for changes in the transport solution. The results can also be used to plan lower-level traffic services, especially for: • Regional ordering contractors, • The municipal ordering provider, • Organizers of integrated passenger transport services, • Carrier, • International freight forwarders, • Professional public.
Klasifikace
Druh
H<sub>neleg</sub> - Promítnuto do směrnic nebo předpisů závazných v rámci příslušného poskytovatele
CEP obor
—
OECD FORD obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TB0100MD015" target="_blank" >TB0100MD015: Návrh doporučení pro tvorbu střednědobého plánu dopravní obsluhy ČR vlaky dálkové dopravy na základě analýzy hlavních přepravních proudů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo předpisu
TB0100MD015
Označení kompet. příslušného orgánu
Ministerstvo dopravy České republiky
Územní platnost výsledku
A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)