Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Innovations in Virtual Worlds With an Example from Second Life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F19%3AN0000021" target="_blank" >RIV/25840886:_____/19:N0000021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Innovations in Virtual Worlds With an Example from Second Life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    During the past few decades, virtual worlds have been developing and growing with increasing speed and relevance, as technology has become more advanced but also more accessible to large parts of the population. While most people associate the idea of a virtual world with the entertainment industry, some of the virtual worlds, such as Second Life, have proven to be a virtual space that can go beyond the boundaries of entertainment and can provide opportunities for education, training, counseling, or raising awareness about some important topics. The goal of this article will be to introduce the topic of social innovations in a virtual world and to connect this topic with terms such as social capital while reviewing available relevant literature resources and pointing out few examples of social innovations in Second Life. At the end of the article, there will be also recommendations for social policy, as we see virtual worlds as a tool that could eventually find its role within employment policies, social services, education, and other areas.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Innovations in Virtual Worlds With an Example from Second Life

  • Popis výsledku anglicky

    During the past few decades, virtual worlds have been developing and growing with increasing speed and relevance, as technology has become more advanced but also more accessible to large parts of the population. While most people associate the idea of a virtual world with the entertainment industry, some of the virtual worlds, such as Second Life, have proven to be a virtual space that can go beyond the boundaries of entertainment and can provide opportunities for education, training, counseling, or raising awareness about some important topics. The goal of this article will be to introduce the topic of social innovations in a virtual world and to connect this topic with terms such as social capital while reviewing available relevant literature resources and pointing out few examples of social innovations in Second Life. At the end of the article, there will be also recommendations for social policy, as we see virtual worlds as a tool that could eventually find its role within employment policies, social services, education, and other areas.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY: Economic and Social Challenges for European Economy

  • ISBN

    978-80-87291-25-2

  • ISSN

    2571-1776

  • e-ISSN

    2694-796X

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    595 - 606

  • Název nakladatele

    Vysoká škola PRIGO, z.ú.

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Čeladná

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku