Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Worlds in the Mother Tongue Teachers Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147215" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Worlds in the Mother Tongue Teachers Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on the virtual worlds and its use in the education of future mother tongue teachers. Our experiences with working in 3D multiuser virtual environment Second Life are described and analyzed examples of digital artistic practices which are used in the subject New Media and Cyberculture at Faculty of Education and Faculty of Journalism at Palacky University in Olomouc, Czech Republic. During the seminars, students also work on literary topics such it is a collaborative writing in virtual space or playing a role in a virtual theatre in Second Life. It is discussed the impact of this way of teaching by reading electronic hypertexts and hypermedia and use of virtual worlds on changes in student's understanding of literature and on thedevelopment of their key competences like ICT skills and reading literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Worlds in the Mother Tongue Teachers Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on the virtual worlds and its use in the education of future mother tongue teachers. Our experiences with working in 3D multiuser virtual environment Second Life are described and analyzed examples of digital artistic practices which are used in the subject New Media and Cyberculture at Faculty of Education and Faculty of Journalism at Palacky University in Olomouc, Czech Republic. During the seminars, students also work on literary topics such it is a collaborative writing in virtual space or playing a role in a virtual theatre in Second Life. It is discussed the impact of this way of teaching by reading electronic hypertexts and hypermedia and use of virtual worlds on changes in student's understanding of literature and on thedevelopment of their key competences like ICT skills and reading literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1306" target="_blank" >GAP407/11/1306: Evaluace vzdělávacích materiálů určených pro distanční vzdělávání a e-learning</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Navigating Cybercultures

  • ISBN

    978-1-84888-163-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Inter-Disciplinary Press

  • Místo vydání

    Oxford-Witney

  • Místo konání akce

    Oxford, Velká Británie

  • Datum konání akce

    15. 7. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku