Virtual Worlds in the Mother Tongue Teachers Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147215" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147215 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Worlds in the Mother Tongue Teachers Education
Popis výsledku v původním jazyce
The article is focused on the virtual worlds and its use in the education of future mother tongue teachers. Our experiences with working in 3D multiuser virtual environment Second Life are described and analyzed examples of digital artistic practices which are used in the subject New Media and Cyberculture at Faculty of Education and Faculty of Journalism at Palacky University in Olomouc, Czech Republic. During the seminars, students also work on literary topics such it is a collaborative writing in virtual space or playing a role in a virtual theatre in Second Life. It is discussed the impact of this way of teaching by reading electronic hypertexts and hypermedia and use of virtual worlds on changes in student's understanding of literature and on thedevelopment of their key competences like ICT skills and reading literacy.
Název v anglickém jazyce
Virtual Worlds in the Mother Tongue Teachers Education
Popis výsledku anglicky
The article is focused on the virtual worlds and its use in the education of future mother tongue teachers. Our experiences with working in 3D multiuser virtual environment Second Life are described and analyzed examples of digital artistic practices which are used in the subject New Media and Cyberculture at Faculty of Education and Faculty of Journalism at Palacky University in Olomouc, Czech Republic. During the seminars, students also work on literary topics such it is a collaborative writing in virtual space or playing a role in a virtual theatre in Second Life. It is discussed the impact of this way of teaching by reading electronic hypertexts and hypermedia and use of virtual worlds on changes in student's understanding of literature and on thedevelopment of their key competences like ICT skills and reading literacy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1306" target="_blank" >GAP407/11/1306: Evaluace vzdělávacích materiálů určených pro distanční vzdělávání a e-learning</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Navigating Cybercultures
ISBN
978-1-84888-163-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
Inter-Disciplinary Press
Místo vydání
Oxford-Witney
Místo konání akce
Oxford, Velká Británie
Datum konání akce
15. 7. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—