Výzva pro vzdělávání: Nadaný student
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F19%3AN0000024" target="_blank" >RIV/25840886:_____/19:N0000024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzva pro vzdělávání: Nadaný student
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná práce se zabývá problematikou kvalitního vzdělávání talentovaných studentů, na jejichž základě je dobrý profesor schopný rozpoznat a pracovat s daným talentem. Účelem příspěvku je představit pedagogické dovednosti nezbytné pro vzdělávání talentovaných studentů, tj. Kromě identifikace a diagnostiky talentu také specifické metody vzdělávání talentovaných studentů a na konkrétním příkladu ilustrovat jednu takovou metodu, vzdělávání zaměřené na výzkum. Studie ukázala, že vzdělávání orientované na výzkum přispívá k efektivitě vzdělávání a motivaci talentovaného studenta a že příjemným způsobem rozvíjí schopnost studenta provádět nezávislý výzkum, řešit problémy, hledat různé strategie, vyvodit závěry a bránit je. Zjištění studie jednoznačně hovoří na podporu zvýšení používání této metody, ale také poukazuje na to, že není dostatečně využívána.
Název v anglickém jazyce
The Challenge for Education: A Gifted Student
Popis výsledku anglicky
The submitted paper deals with the issue of high-quality education of talented students, the basis of which is a good professor capable of recognizing and working with the given talent. The purpose of the paper is to introduce the pedagogical skills necessary for the education of talented students, i.e. besides the identification and diagnosis of the talent also the specific methods of education of talented students, and to illustrate on a specific example one such method, the research-oriented education. The study has shown that the research-oriented education contributes to the efficacy of the education and the incentive of the talented student, and that it develops in an enjoyable way the ability of the student to perform independent research, solve problems, finding various strategies, drawing conclusions and defending them. The finding of the study unequivocally speaks in support of increasing the use of this method but also points out that it is not used sufficiently.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY: Economic and Social Challenges for European Economy
ISBN
978-80-87291-25-2
ISSN
2571-1776
e-ISSN
2694-796X
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
211-220
Název nakladatele
Vysoká škola PRIGO, z.ú.
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Čeladná
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—