Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza příčiny porušení žlabů PF6

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25870807%3A_____%2F18%3AN0000051" target="_blank" >RIV/25870807:_____/18:N0000051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza příčiny porušení žlabů PF6

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva předkládá výsledky analýz možných příčin výskytu trhlin, které byly detekovány u žlabů hřebenových dopravníků na černé uhlí. Na základě analýz provedených jednak na plechu prasklého žlabu, jednak na referenčním vzorku plechu neporušeného žlabu bylo zjištěno, že oba plechy mají prakticky totožné mechanické vlastnosti, tvrdost i vrubovou houževnatost, ale i mikrostrukturu a také splňují požadavky pro ocel HARDOX 450. Za příčinu vzniku trhlin v místě ohybu plechu lze považovat korozní praskání pod napětím, ke kterému dochází u citlivých (typicky tvrdých martenzitických) struktur, přednostně v místech, kde působí zároveň vyšší napětí (nebo zbytková pnutí) a vliv korozního prostředí. V daném případě se jedná prostředí důlní vody, které je podobné mořské vodě, která korozní praskání u vysokopevných ocelí vyvolává.

  • Název v anglickém jazyce

    Failure analysis of the rack conveyor trough PF6

  • Popis výsledku anglicky

    The report presents the results of work performed in order to find out the possible causes of the cracks occurrence in the rack conveyor troughs. Complex analyzes performed either on the cracked pieces either on the reference samples found that all samples had identical mechanical properties, hardness, notch toughness as well as microstructure that meet the requirements for HARDOX 450 steel. Stress corrosion cracking was analysed as the principal fraction mechanism, that occurs in a sensitive (typically hard martensitic) structure, preferably in locations where higher local stresses (or residual stresses) and corrosive environments are simultaneously in action. In the respective case, it was exposed to the mine water, which is an environment similar to the sea water, that caused corrosion cracking in this high strength steels.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    45

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Zeppelin CZ s.r.o.

  • Verze