Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From strategies to innovation: an empirical study from Spain

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25940082%3A_____%2F21%3AN0000001" target="_blank" >RIV/25940082:_____/21:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09537325.2020.1795112" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09537325.2020.1795112</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09537325.2020.1795112" target="_blank" >10.1080/09537325.2020.1795112</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From strategies to innovation: an empirical study from Spain

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Innovation is a necessary condition to succeed in the market. Having literature on innovation and business strategy as a basis, this paper investigates the associations between organisational strategies, management, general company characteristics and the results of innovation. A survey was conducted among executive positions and those responsible for the R&D departments in Spanish companies that have had a contractual relationship with the main public research organisation, the Spanish National Research Council. Based on this data gained from 794 companies, we employ a multiple regression analysis and find statistically significant relationships between managerial/organisational characteristics and the outputs of innovation. The findings of this research suggest that the innovativeness of firms depends on management strategies that support and promote the contribution of new ideas, interdepartmental work teams, or conducting market research, being this style of profile positively associated with business innovation outputs. Thus, we extend the evidence brought by previous research by bringing a new specific case from Spain and, more importantly, by combining all the above-mentioned factors together.

  • Název v anglickém jazyce

    From strategies to innovation: an empirical study from Spain

  • Popis výsledku anglicky

    Innovation is a necessary condition to succeed in the market. Having literature on innovation and business strategy as a basis, this paper investigates the associations between organisational strategies, management, general company characteristics and the results of innovation. A survey was conducted among executive positions and those responsible for the R&D departments in Spanish companies that have had a contractual relationship with the main public research organisation, the Spanish National Research Council. Based on this data gained from 794 companies, we employ a multiple regression analysis and find statistically significant relationships between managerial/organisational characteristics and the outputs of innovation. The findings of this research suggest that the innovativeness of firms depends on management strategies that support and promote the contribution of new ideas, interdepartmental work teams, or conducting market research, being this style of profile positively associated with business innovation outputs. Thus, we extend the evidence brought by previous research by bringing a new specific case from Spain and, more importantly, by combining all the above-mentioned factors together.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technology Analysis & Strategic Management

  • ISSN

    0953-7325

  • e-ISSN

    1465-3990

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    134-147

  • Kód UT WoS článku

    000550549000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85088313464