Hodnota zákazníka v podnicích vyrábějících spotřební zboží.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005981" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005981 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnota zákazníka v podnicích vyrábějících spotřební zboží.
Popis výsledku v původním jazyce
Present changes in the market bring not only more saturated and fragmented market structure, increase intensity and growth of copetition, influence consumer bahviour, but also increase demand on business operations and first of all on marketing activities and strategy devleopment. This situation forces companies to develop strategies based on differentiated customer relationship management (CRM) in relation to customer value that would lead to success and profit of the company. The paper discusses differentiated customer relationship management in the condition of companies producing products for consumer market. It presents the findings of the research that has been conducted as a part of the project supported by the Grant Agency of the Czech Republic. The objective of the research was to find out whether the companies in the Czech Republic apply differentiated approach in customer relationship management at all; if so, how and according to what criteria, whether companies analyze the
Název v anglickém jazyce
Customer Value in Companies Producing Products for Consumer Market.
Popis výsledku anglicky
Present changes in the market bring not only more saturated and fragmented market structure, increase intensity and growth of copetition, influence consumer bahviour, but also increase demand on business operations and first of all on marketing activities and strategy devleopment. This situation forces companies to develop strategies based on differentiated customer relationship management (CRM) in relation to customer value that would lead to success and profit of the company. The paper discusses differentiated customer relationship management in the condition of companies producing products for consumer market. It presents the findings of the research that has been conducted as a part of the project supported by the Grant Agency of the Czech Republic. The objective of the research was to find out whether the companies in the Czech Republic apply differentiated approach in customer relationship management at all; if so, how and according to what criteria, whether companies analyze the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Liberecké ekonomické fórum 2007
ISBN
978-80-7372-244-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
78-82
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—