Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Současný způsob diferencovaného řízení vztahů se zákazníky zákazníky podle jejich hodnoty pro podnik u firem působících v oblasti prodeje.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005979" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005979 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Současný způsob diferencovaného řízení vztahů se zákazníky zákazníky podle jejich hodnoty pro podnik u firem působících v oblasti prodeje.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses diferentiated customer relationship management in the condition of the Czech B2C market and in the retail sector, in particular. It presents the findings of the research that has been conducted as a part of the project supported by the Grant Agency of the Czech Republic. The objective of the research was to find out whether the companies in the Czech Republic apply differentiated approach in customer relationship management at all; if so, how and according to what criteria, whether companies analyze their customers according to their value, ie. the value that they bring to the company and their contribution to the profit of the company, and what criteria they use for it. The paper discusses the present and strategic customer value,the way and need for its analysis and monitoring in companies, and its applicability in the process of customer segmentation and implementation to the process of differentiated customer relationship management and strategic planning for c

  • Název v anglickém jazyce

    Differentiated Customer Relationship Management Based on Customer Value in Trading Companies.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses diferentiated customer relationship management in the condition of the Czech B2C market and in the retail sector, in particular. It presents the findings of the research that has been conducted as a part of the project supported by the Grant Agency of the Czech Republic. The objective of the research was to find out whether the companies in the Czech Republic apply differentiated approach in customer relationship management at all; if so, how and according to what criteria, whether companies analyze their customers according to their value, ie. the value that they bring to the company and their contribution to the profit of the company, and what criteria they use for it. The paper discusses the present and strategic customer value,the way and need for its analysis and monitoring in companies, and its applicability in the process of customer segmentation and implementation to the process of differentiated customer relationship management and strategic planning for c

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti V

  • ISBN

    978-80-213-1661-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    262-266

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku