Současný způsob diferencovaného řízení vztahů se zákazníky zákazníky podle jejich hodnoty pro podnik u firem působících v oblasti prodeje.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005979" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005979 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současný způsob diferencovaného řízení vztahů se zákazníky zákazníky podle jejich hodnoty pro podnik u firem působících v oblasti prodeje.
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses diferentiated customer relationship management in the condition of the Czech B2C market and in the retail sector, in particular. It presents the findings of the research that has been conducted as a part of the project supported by the Grant Agency of the Czech Republic. The objective of the research was to find out whether the companies in the Czech Republic apply differentiated approach in customer relationship management at all; if so, how and according to what criteria, whether companies analyze their customers according to their value, ie. the value that they bring to the company and their contribution to the profit of the company, and what criteria they use for it. The paper discusses the present and strategic customer value,the way and need for its analysis and monitoring in companies, and its applicability in the process of customer segmentation and implementation to the process of differentiated customer relationship management and strategic planning for c
Název v anglickém jazyce
Differentiated Customer Relationship Management Based on Customer Value in Trading Companies.
Popis výsledku anglicky
The paper discusses diferentiated customer relationship management in the condition of the Czech B2C market and in the retail sector, in particular. It presents the findings of the research that has been conducted as a part of the project supported by the Grant Agency of the Czech Republic. The objective of the research was to find out whether the companies in the Czech Republic apply differentiated approach in customer relationship management at all; if so, how and according to what criteria, whether companies analyze their customers according to their value, ie. the value that they bring to the company and their contribution to the profit of the company, and what criteria they use for it. The paper discusses the present and strategic customer value,the way and need for its analysis and monitoring in companies, and its applicability in the process of customer segmentation and implementation to the process of differentiated customer relationship management and strategic planning for c
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti V
ISBN
978-80-213-1661-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
262-266
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—