Aktuální trendy ve vzdělávání a jejich společenský kontext
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26033909%3A_____%2F24%3AN0000013" target="_blank" >RIV/26033909:_____/24:N0000013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktuální trendy ve vzdělávání a jejich společenský kontext
Popis výsledku v původním jazyce
Otázka vzdělávání je aktuální problém, který má v určitém období konkrétní specifika. Aspekty moderních trendů ve vzdělávání a jejich dopadem v rovině společenské se zabývá text, který je bezprostřední reakcí na probíhající transformaci v současném školství. Hlavní pozornost je věnovaná moderním trendům ve vzdělávání s aspektem na didaktickou transformaci, Je zcela zásadní, že v prostředí moderní školy existují reálné procesy, které směřují k efektivnímu procesu vzdělávání, aplikaci nových výukových metod, aktivizující prvky přenesené do jednotlivých vyučovacích hodin. Nedílnou součástí pedagogického prostředí jsou kompetence učitele. Proces vzdělání a jeho kvalita se dlouhodobě odráží na společenské úrovni.
Název v anglickém jazyce
Current Trends in Education and Their Social Context
Popis výsledku anglicky
The issue of education is a current challenge that carries specific characteristics depending on the period. The text addresses aspects of modern trends in education and their impact on the social level, serving as a direct response to the ongoing transformation within contemporary schooling. The main focus is placed on modern educational trends, particularly regarding didactic transformation. It is crucial that within the environment of the modern school, real processes exist that aim toward an effective educational process, the application of new teaching methods, and the integration of activating elements into individual lessons. An integral part of the pedagogical environment is the teacher’s competence. The process of education and its quality has long-term effects on the societal level.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Moderní trendy ve vzdělávání a jejich společenský dopad
ISBN
978-80-7556-142-8
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
15-23
Počet stran knihy
73
Název nakladatele
Vysoká škola evropských a regionálních studií
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—