Individualization, insecurity and confidence in the context of social effects and marketing communication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F13%3A%230000429" target="_blank" >RIV/26138077:_____/13:#0000429 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Individualization, insecurity and confidence in the context of social effects and marketing communication
Popis výsledku v původním jazyce
The era of late modernity is characterized by an ongoing individualization of the society. The process of individualization intensifies due to the crisis of organized modernity. The crisis of organized modernity is manifested in the formo f deinstitualization and destratification of the society. Deinstitualization and destratification are the sources of insecurity and declining confidence in the society. Individualization, insecurity and the demand of confidence are identifiable in terms of practical life of the consumer society. The character of a consumer society is codetermined by the sum of intended and unintended social effects of marketing communications.
Název v anglickém jazyce
Individualization, insecurity and confidence in the context of social effects and marketing communication
Popis výsledku anglicky
The era of late modernity is characterized by an ongoing individualization of the society. The process of individualization intensifies due to the crisis of organized modernity. The crisis of organized modernity is manifested in the formo f deinstitualization and destratification of the society. Deinstitualization and destratification are the sources of insecurity and declining confidence in the society. Individualization, insecurity and the demand of confidence are identifiable in terms of practical life of the consumer society. The character of a consumer society is codetermined by the sum of intended and unintended social effects of marketing communications.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Actual Problems of Economics
ISSN
1993-6788
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
UA - Ukrajina
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
439-449
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—