Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Individualization, insecurity and confidence in the context of social effects and marketing communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F13%3A%230000429" target="_blank" >RIV/26138077:_____/13:#0000429 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Individualization, insecurity and confidence in the context of social effects and marketing communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The era of late modernity is characterized by an ongoing individualization of the society. The process of individualization intensifies due to the crisis of organized modernity. The crisis of organized modernity is manifested in the formo f deinstitualization and destratification of the society. Deinstitualization and destratification are the sources of insecurity and declining confidence in the society. Individualization, insecurity and the demand of confidence are identifiable in terms of practical life of the consumer society. The character of a consumer society is codetermined by the sum of intended and unintended social effects of marketing communications.

  • Název v anglickém jazyce

    Individualization, insecurity and confidence in the context of social effects and marketing communication

  • Popis výsledku anglicky

    The era of late modernity is characterized by an ongoing individualization of the society. The process of individualization intensifies due to the crisis of organized modernity. The crisis of organized modernity is manifested in the formo f deinstitualization and destratification of the society. Deinstitualization and destratification are the sources of insecurity and declining confidence in the society. Individualization, insecurity and the demand of confidence are identifiable in terms of practical life of the consumer society. The character of a consumer society is codetermined by the sum of intended and unintended social effects of marketing communications.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Actual Problems of Economics

  • ISSN

    1993-6788

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    439-449

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus