The Cult of the Moment as a New Postmodern Religion
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F14%3A%230000520" target="_blank" >RIV/26138077:_____/14:#0000520 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/26138077:_____/14:#0000826
Výsledek na webu
<a href="http://www.ejst.tuiasi.ro/Files/48/12_Roubal.pdf" target="_blank" >http://www.ejst.tuiasi.ro/Files/48/12_Roubal.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Cult of the Moment as a New Postmodern Religion
Popis výsledku v původním jazyce
Issues related to the transformation of value orientations and lifestyles of social actors (concerned individuals) are frequently thematized in the social discourse of postmodernity. They point out ainly a transfer from material to postmaterial values, an intensifying individualization process or fading relation to authorities, traditions and religious faith. Many authors also point out, on the theoretical and empirical level, that people tend to increasingly lean towards the values of emotionality andachievement of mental joy in the form of intensive search for new sources of amusement and experiences (adventures). The concepts of the "experience" society or the "adventure" society emerge. The hedonistic lifestyle is knowingly supported via commercial marketing communication as an interventional factor of social environment. Marketing topics shape human thinking and actions to worship the "cult of the moment", and socialize individuals in favour of behavioural strategies based on "in
Název v anglickém jazyce
The Cult of the Moment as a New Postmodern Religion
Popis výsledku anglicky
Issues related to the transformation of value orientations and lifestyles of social actors (concerned individuals) are frequently thematized in the social discourse of postmodernity. They point out ainly a transfer from material to postmaterial values, an intensifying individualization process or fading relation to authorities, traditions and religious faith. Many authors also point out, on the theoretical and empirical level, that people tend to increasingly lean towards the values of emotionality andachievement of mental joy in the form of intensive search for new sources of amusement and experiences (adventures). The concepts of the "experience" society or the "adventure" society emerge. The hedonistic lifestyle is knowingly supported via commercial marketing communication as an interventional factor of social environment. Marketing topics shape human thinking and actions to worship the "cult of the moment", and socialize individuals in favour of behavioural strategies based on "in
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-23870S" target="_blank" >GA13-23870S: Proměny způsobu života a modernizační procesy v mikroregionu Hlučínsko</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Science and Theology
ISSN
1841-0464
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
Suppl. 1
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
111-120
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—