Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Cult of the Moment as a New Postmodern Religion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F14%3A%230000520" target="_blank" >RIV/26138077:_____/14:#0000520 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/26138077:_____/14:#0000826

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ejst.tuiasi.ro/Files/48/12_Roubal.pdf" target="_blank" >http://www.ejst.tuiasi.ro/Files/48/12_Roubal.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Cult of the Moment as a New Postmodern Religion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Issues related to the transformation of value orientations and lifestyles of social actors (concerned individuals) are frequently thematized in the social discourse of postmodernity. They point out ainly a transfer from material to postmaterial values, an intensifying individualization process or fading relation to authorities, traditions and religious faith. Many authors also point out, on the theoretical and empirical level, that people tend to increasingly lean towards the values of emotionality andachievement of mental joy in the form of intensive search for new sources of amusement and experiences (adventures). The concepts of the "experience" society or the "adventure" society emerge. The hedonistic lifestyle is knowingly supported via commercial marketing communication as an interventional factor of social environment. Marketing topics shape human thinking and actions to worship the "cult of the moment", and socialize individuals in favour of behavioural strategies based on "in

  • Název v anglickém jazyce

    The Cult of the Moment as a New Postmodern Religion

  • Popis výsledku anglicky

    Issues related to the transformation of value orientations and lifestyles of social actors (concerned individuals) are frequently thematized in the social discourse of postmodernity. They point out ainly a transfer from material to postmaterial values, an intensifying individualization process or fading relation to authorities, traditions and religious faith. Many authors also point out, on the theoretical and empirical level, that people tend to increasingly lean towards the values of emotionality andachievement of mental joy in the form of intensive search for new sources of amusement and experiences (adventures). The concepts of the "experience" society or the "adventure" society emerge. The hedonistic lifestyle is knowingly supported via commercial marketing communication as an interventional factor of social environment. Marketing topics shape human thinking and actions to worship the "cult of the moment", and socialize individuals in favour of behavioural strategies based on "in

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23870S" target="_blank" >GA13-23870S: Proměny způsobu života a modernizační procesy v mikroregionu Hlučínsko</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Science and Theology

  • ISSN

    1841-0464

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Suppl. 1

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    111-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus