Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Policy of Life Chances and Policy of Life Styles under the Conditions of Consumer Culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F14%3A%230000702" target="_blank" >RIV/26138077:_____/14:#0000702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Policy of Life Chances and Policy of Life Styles under the Conditions of Consumer Culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Consumer culture is considered a special type of material culture. We need to point out that the key feature of the consumer culture is the progressive transformation of the utility value of consumption objects and their symbolic significance and non-material representation shaping consumers´ identity, which serves as the sources of self-reflection, changes in life styles and social distinction. We will try to depict a few ambivalent situations anchored in the principles of the consumer culture, occurring in consumers´ strategies and practice of their life styles. We focus on the significance of the consumption as the universal value which should be attended by the largest possible consumer circles together with marketing communication, emancipating aspart of consumer opportunities of non-personal mass market of unified products. Simultaneously, we will try to stress the rebellious manifestations of individualized consumption refusing to accept the mainstream type of consumerism with

  • Název v anglickém jazyce

    Policy of Life Chances and Policy of Life Styles under the Conditions of Consumer Culture

  • Popis výsledku anglicky

    Consumer culture is considered a special type of material culture. We need to point out that the key feature of the consumer culture is the progressive transformation of the utility value of consumption objects and their symbolic significance and non-material representation shaping consumers´ identity, which serves as the sources of self-reflection, changes in life styles and social distinction. We will try to depict a few ambivalent situations anchored in the principles of the consumer culture, occurring in consumers´ strategies and practice of their life styles. We focus on the significance of the consumption as the universal value which should be attended by the largest possible consumer circles together with marketing communication, emancipating aspart of consumer opportunities of non-personal mass market of unified products. Simultaneously, we will try to stress the rebellious manifestations of individualized consumption refusing to accept the mainstream type of consumerism with

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23870S" target="_blank" >GA13-23870S: Proměny způsobu života a modernizační procesy v mikroregionu Hlučínsko</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Science and Theology

  • ISSN

    1841-0464

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    111-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus