Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnotový kontext volby mezi kariérou a domácností: mezinárodní srovnání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F15%3A%230000818" target="_blank" >RIV/26138077:_____/15:#0000818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.4.210" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.4.210</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.4.210" target="_blank" >10.13060/00380288.2015.51.4.210</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnotový kontext volby mezi kariérou a domácností: mezinárodní srovnání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto článku je teoretické a empirické propojení preferenční teorie Catherine Hakimové a hodnotových orientací Shaloma Schwartze a určit, do jaké míry jsou podporovány hodnotové orientace žen ve vztahu k preferencím zaměstnání a kariéry. S tím souvisí otázka týkající se role vzdělávání v ženských hluboce zakořeněných preferencích a jednotlivých koncepcí životního úspěchu. Třetí otázkou je, do jaké míry vysokoškolské vzdělání pomáhá ženám překonat sociální bariéry pro realizaci jejich výběru mezizaměstnáním (kariérou) a rodinou (domácností), překážky, které vyplývají především z výskytu konzervativních hodnot a nízké pružnosti pracovního trhu. Autoři provedli srovnávací analýzu 25 evropských zemí, které používají data z druhého kola European Social Survey (ESS2) shromážděná v roce 2004. Výsledky víceúrovňového modelování ukazují, že vzdělání nejen výrazně snižuje tendenci konzervativních hodnot a posiluje otevřenost ke změně - výrazněji u žen než u mužů - ale zároveň pomáhá žená

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Values in Choosing between a Career and the Home: An International Comparison

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this article is to theoretically and empirically link Catherine Hakim?s preference theory to Shalom Schwartz?s basic values theory and determine to what extent women?s preferences in relation to employment and a career are supported by their value orientations. A related question, and one with policy relevance, concerns the role of education in women?s deep-rooted preferences and individual concepts of life-success. A third question is to what extent higher education helps women to overcome social barriers to implementing their choices between job (career) and family (household), barriers that mainly derive from the prevalence of conservative values and low labour-market flexibility. The authors carried out a comparative analysis of 25European countries using data from the second round of the European Social Survey (ESS2) collected in the year 2004. The results of multilevel modeling reveal that education not only significantly reduces the tendency towards conservativ

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologický časopis/Czech sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    637-666

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus