Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování procesu tváření železničních kol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F10%3A%230000234" target="_blank" >RIV/26316919:_____/10:#0000234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelování procesu tváření železničních kol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek popisuje numerickou a fyzikální simulaci současného stavu technologie tváření železničních kol. Numerická simulace poskytuje informace o toku materiálu, velikosti a rychlosti deformace v průběhu tváření a teplotních poměrech při manipulaci a tváření. Fyzikální simulace umožňuje získat na vzorcích mikrostrukturu odpovídající vybraným místům železničního kola. Vzájemnou kombinací těchto dvou technik je možné optimalizovat proces jak z pohledu kvality, tak i z pohledu energetické náročnosti. Tatotechnika byla použita na technologii tváření železničních kol z materiálu ČSN 412050 v podmínkách firmy BONATRANS GROUP a.s. V článku jsou uvedeny výsledky jak numerické, tak i fyzikální simulace a jejich porovnání s experimentálním tvářením v provozu.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of Railway Wheel Forming Process

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes numerical and physical simulations of the present process of production of rail wheels by forming. The numerical simulation offers an insight into the material flow, the strain rate and magnitude in the course of forming and into temperatures during handling and forming. By using physical simulations, one can prepare in samples the types of microstructure, which match those of selected areas of the rail wheel. Combining these two techniques provides an opportunity to optimize the process in terms of both quality and energy consumption. This method was applied to the process of forming rail wheels from the steel 1.0314 in the BONATRANS GROUP a.s. plant. The conclusions include results of both numerical and physical simulations and their comparison with the conditions of experimental forming on site.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JP - Průmyslové procesy a zpracování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kovárenství

  • ISSN

    1213-9289

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuvedeno

  • Číslo periodika v rámci svazku

    37

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus