Zařízení pro zvýšení pasivní bezpečnosti autobusu při čelním nárazu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F13%3A%230000463" target="_blank" >RIV/26316919:_____/13:#0000463 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/27872904:_____/13:#0000003
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zařízení pro zvýšení pasivní bezpečnosti autobusu při čelním nárazu
Popis výsledku v původním jazyce
Navržený funkční vzorek umožňuje snížit následky čelního nárazu. Při střetové rychlosti 25-30 km/h výrazně omezí zpomalení vznikající na rámu podvozku, kde dojde ke snížení přetížení pod 10 g. Při nárazu způsobuje postupný a rovnoměrný nárůst deformačnísíly a snížení počáteční špičky zpomalení. Pasivní bezpečnost řidiče je současně zvýšena pomocí pomocného rámu pod pracovištěm řidiče, který nese jeho sedačku. Tento pomocný rám je suvně uložen na hlavním rámu podvozku a při čelním nárazu se odsouvá spolu s částí podlahy a sedačkou směrem vzad.
Název v anglickém jazyce
Device to increase passive safety of bus during frontal impact
Popis výsledku anglicky
The proposed functional specimen provides reduction of the frontal impact effects. The absorption element significantly reduces chassis deceleration during the impact speed 25-30 km/h, which is reduced below 10 g. The absorption element causes a gradualand steady increase of deformation force and reduces initial deformation peak. Passive safety of the driver is simultaneously increased through the sub-frame under the driver's seat. The subframe is slidably mounted on the main chassis and during the frontal impact is moved backward together with a part of the floor.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F489" target="_blank" >FR-TI2/489: *Zvyšování pasivní bezpečnosti autobusu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
B001
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Licenční či obdobná smlouva není zatím uzavřena, výsledek je využíván na základě smlouvy o využití výsledků výzkumu a vývoje č. 2014-489001 uzavřená 3.3.2014 s VCA s.r.o., IČ 28772904, a SOR Libchavy spol. s r.o., IČ 15030865; kontakt - Petr Pavlata, Rumunská 12, 120 00 Praha 2, tel. 724 046 367, petr.pavlata@vca.cz
Ekonomické parametry
Funkční vzorek umožňuje snížit následky čelního nárazu. Zařízení pro absorpci kinetické energie při čelním střetu autobuse je nutnou součástí strategických plánů pro udržení či zvýšení prodeje vozidel SOR. Zvýšením kvality výrobků dojde ke zvýšení konkurenceschopnosti výrobce SOR Libchavy, díky čemuž se předpokládá nárůst obratu firmy o zakázky v hodnotě jednotek mil. Kč ročně.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
15030865
Název vlastníka
SOR Libchavy spol. s r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—