Metodika vyhodnocení proveditelnosti sledování nežádoucích pohybů a deformací dopravních infrastruktur prostřednictvím radarové interferometrie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26438003%3A_____%2F16%3AN0000001" target="_blank" >RIV/26438003:_____/16:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.gisat.cz/download/projekt/TACR/GST-TB0400MD003_D3_v1-1.pdf" target="_blank" >http://www.gisat.cz/download/projekt/TACR/GST-TB0400MD003_D3_v1-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika vyhodnocení proveditelnosti sledování nežádoucích pohybů a deformací dopravních infrastruktur prostřednictvím radarové interferometrie
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika představuje metodický rámec aplikovatelný při vyhodnocení proveditelnosti a určení nejvhodnějšího postupu pro sledování nežádoucích trvalých pohybů a deformací mostů a přilehlých částí dopravní infrastruktury pomocí radarové interferometrie (InSAR). Metodika se zaměřuje především na možnost sledování s využitím dat z evropské konstelace družic středního rozlišení Sentinel-1, které jsou dostupné zdarma. Analýza dlouhých časových řad radarových družicových snímků umožňuje detekovat rychlost a průběh pohybů různých částí infrastruktury s velkou přesností. Analyzovat lze zpětně dle dostupnosti archivních dat nebo lze navrhnout službu na dlouhodobý monitoring infrastruktury. Vzhledem k charakteru družicové detekce pohybů, relativně nízkému rozlišení dat z družic Sentinel-1 a komplexitě konstrukčních variant a geometrických konstelací je nicméně sledování limitováno řadou omezení, které je třeba vyhodnotit v rámci definice parametrů služby.
Název v anglickém jazyce
Feasibility assessment methodology for monitoring of transportation infrastructure deformations by means of satellite interferometry
Popis výsledku anglicky
Methodology aims to provide framework for feasibility assessment of monitoring transportation infrastructure by means of satellite interferometry. Methodology focuses on persistent scatterers interferometry utilizing Sentinel-1 imagery. Long time series of current and archived SAR data enable monitoring of subtle movements of infrastructure objects implied by their structural deformations or subsidence. Limitations due to resolution and viewing geometry as well as due to character of observed objects are discussed and reflected by set up of appropriate service parameters.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TB0400MD003" target="_blank" >TB0400MD003: Sledování nežádoucích pohybů a deformací dopravních infrastruktur prostřednictvím radarové interferometrie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
GST-TB0400MD003-D3_v1-1
Číslo předpisu
144/2016-710-VV/1
Technické parametry
Osvědčení o uznání uplatnění certifikované metodiky ze dne 3.1.2017. Ing. Ondřej Šváb, vedoucí Oddělení kosmických aplikací, Odbor kosmických aktivit a ITS, Ministerstvo dopravy. Tel: 225131598 Email: ondrej.svab@mdcr.cz
Ekonomické parametry
Rozsah úspory nákladů 200-500tis
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo doprav, Nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů