Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inteligence, výchova a vzdělávání v historickém kontextu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F17%3AN0000014" target="_blank" >RIV/26441021:_____/17:N0000014 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kdep.vse.cz/mezinarodni-vedecka-konference-schola-nova-quo-vadis-2017/" target="_blank" >https://kdep.vse.cz/mezinarodni-vedecka-konference-schola-nova-quo-vadis-2017/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inteligence, výchova a vzdělávání v historickém kontextu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzájemný vztah inteligence, výchovy a vzdělávání je v pedagogických i v dalších společenských vědách otevřenou záležitostí. Příspěvek analyzuje tento problém zejména v historickém kontextu, kdy výsledky bádání byly podkladem pro různá, často protichůdná opatření ve vzdělávací oblasti ve všech státech světa. V současnosti se řada odborníku shoduje na názoru, že ekonomické a sociální podmínky života dětí a mládeže, a to zejména podněty z rodiny a nejbližšího okolí výrazně ovlivňují přístup ke vzdělávání. V tomto kontextu se také mění nejen pojetí vzdělanosti, ale i reálná kvalifikace lidí k výkonu různých profesí a pracovních pozic.

  • Název v anglickém jazyce

    Intelligence, education and education in the historical context

  • Popis výsledku anglicky

    The mutual relationship of intelligence and education is an open issue in both pedagogical and other social sciences. The paper analyzes this problem, especially in the historical context, when the results of research were the basis for various, often contradictory, educational measures in all countries of the world. At present, a number of experts agree that the economic and social conditions of children and young people's lives, especially those from the family and the surrounding area, have a significant impact on access to education. In this context, not only the concept of education but also the real qualification of people to perform different professions and jobs changes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SCHOLA NOVA, QUO VADIS?

  • ISBN

    978-80-87570-38-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    91-98

  • Název nakladatele

    Extrasystem Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku