Inteligence, výchova a vzdělávání v historickém kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F17%3AN0000014" target="_blank" >RIV/26441021:_____/17:N0000014 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kdep.vse.cz/mezinarodni-vedecka-konference-schola-nova-quo-vadis-2017/" target="_blank" >https://kdep.vse.cz/mezinarodni-vedecka-konference-schola-nova-quo-vadis-2017/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inteligence, výchova a vzdělávání v historickém kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Vzájemný vztah inteligence, výchovy a vzdělávání je v pedagogických i v dalších společenských vědách otevřenou záležitostí. Příspěvek analyzuje tento problém zejména v historickém kontextu, kdy výsledky bádání byly podkladem pro různá, často protichůdná opatření ve vzdělávací oblasti ve všech státech světa. V současnosti se řada odborníku shoduje na názoru, že ekonomické a sociální podmínky života dětí a mládeže, a to zejména podněty z rodiny a nejbližšího okolí výrazně ovlivňují přístup ke vzdělávání. V tomto kontextu se také mění nejen pojetí vzdělanosti, ale i reálná kvalifikace lidí k výkonu různých profesí a pracovních pozic.
Název v anglickém jazyce
Intelligence, education and education in the historical context
Popis výsledku anglicky
The mutual relationship of intelligence and education is an open issue in both pedagogical and other social sciences. The paper analyzes this problem, especially in the historical context, when the results of research were the basis for various, often contradictory, educational measures in all countries of the world. At present, a number of experts agree that the economic and social conditions of children and young people's lives, especially those from the family and the surrounding area, have a significant impact on access to education. In this context, not only the concept of education but also the real qualification of people to perform different professions and jobs changes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SCHOLA NOVA, QUO VADIS?
ISBN
978-80-87570-38-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
91-98
Název nakladatele
Extrasystem Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—