Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing Challenges of Sports Tourism Development in Destinations with Focus on Generation Y and Z

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F19%3AN0000002" target="_blank" >RIV/26441021:_____/19:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.springer.com/gp/book/9783030160982" target="_blank" >https://www.springer.com/gp/book/9783030160982</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-16099-9_10" target="_blank" >10.1007/978-3-030-16099-9_10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing Challenges of Sports Tourism Development in Destinations with Focus on Generation Y and Z

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Destinations must understand the visitors’ attitude to their offer, the visitors’ requirements and preferences to compete in the tourism market. Marketing sports tourism requires sport and the destination to be cross-leveraged to optimize the quality of experiences of visitors. Taking into account the impact of young people, particularly those belonging into Generation Y and Z (Gen Y, Gen Z), on the sports tourism development in destinations, this study examines the preferences of these two segments in the Czech Republic. The study results from Gen Y and Gen Z respondents’ answer focusing on their perception of sports tourism including decision making, costs, the frequency of participation, and kind of sports. The results indicate significant differences between Gen Y and Gen Z behavior. The discussion addresses how the destinations can interpret the results of the study for destination marketing purposes to increase not only the visitation of Gen Y and Z but also their involvement in sports.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Challenges of Sports Tourism Development in Destinations with Focus on Generation Y and Z

  • Popis výsledku anglicky

    Destinations must understand the visitors’ attitude to their offer, the visitors’ requirements and preferences to compete in the tourism market. Marketing sports tourism requires sport and the destination to be cross-leveraged to optimize the quality of experiences of visitors. Taking into account the impact of young people, particularly those belonging into Generation Y and Z (Gen Y, Gen Z), on the sports tourism development in destinations, this study examines the preferences of these two segments in the Czech Republic. The study results from Gen Y and Gen Z respondents’ answer focusing on their perception of sports tourism including decision making, costs, the frequency of participation, and kind of sports. The results indicate significant differences between Gen Y and Gen Z behavior. The discussion addresses how the destinations can interpret the results of the study for destination marketing purposes to increase not only the visitation of Gen Y and Z but also their involvement in sports.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Strategic Innovative Marketing

  • ISBN

    978-3-030-16098-2

  • ISSN

    2198-7246

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    77-82

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Pafos

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku