Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards a More Specialised European Framework for (Self-)Assessing Language Competencies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F14%3A%230000439" target="_blank" >RIV/26482789:_____/14:#0000439 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards a More Specialised European Framework for (Self-)Assessing Language Competencies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this chapter is to specify the writing comprehension descriptors of language for specific purposes at CEFR levels B2 and C1 within an academic context.To achieve this goal, writing comprehension will be analysed by comparing general texts withtexts for academic writing purposes. Grammatical and textual features and corresponding writing strategies will be dealt with, focusing on particular texts. Based on the results of this project, an amendment of the descriptors for language use within anacademic context is proposed.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards a More Specialised European Framework for (Self-)Assessing Language Competencies

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this chapter is to specify the writing comprehension descriptors of language for specific purposes at CEFR levels B2 and C1 within an academic context.To achieve this goal, writing comprehension will be analysed by comparing general texts withtexts for academic writing purposes. Grammatical and textual features and corresponding writing strategies will be dealt with, focusing on particular texts. Based on the results of this project, an amendment of the descriptors for language use within anacademic context is proposed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Common European Framework of Reference Descriptors Reformulated for Academic and Specialised Language Use

  • ISBN

    978-80-86855-33-2

  • Počet stran výsledku

    49

  • Strana od-do

    95-143

  • Počet stran knihy

    228

  • Název nakladatele

    MUP Press

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly