Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reading Comprehension of University Students Studying in a Second Language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F14%3A%230000493" target="_blank" >RIV/26482789:_____/14:#0000493 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reading Comprehension of University Students Studying in a Second Language

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to specify the reading comprehension descriptors of language for specific purposes at CEFR levels B1 and B2 within an academic context.To achieve this goal, reading comprehension will be analysed by comparing general texts with texts for more specific purposes. Grammatical and textual features and corresponding reading strategies will be dealt with, focusing on particular texts. The results were assessed via an online questionnaire, and tests were carried out at both the Metropolitan University of Prague and the Technical University of Košice. Based on the results of this project, an amendment of the descriptors for language use within an academic context is proposed.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading Comprehension of University Students Studying in a Second Language

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to specify the reading comprehension descriptors of language for specific purposes at CEFR levels B1 and B2 within an academic context.To achieve this goal, reading comprehension will be analysed by comparing general texts with texts for more specific purposes. Grammatical and textual features and corresponding reading strategies will be dealt with, focusing on particular texts. The results were assessed via an online questionnaire, and tests were carried out at both the Metropolitan University of Prague and the Technical University of Košice. Based on the results of this project, an amendment of the descriptors for language use within an academic context is proposed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Common European Framework of Reference Descriptors Reformulated for Academic and Specialised Language Use

  • ISBN

    978-80-86855-33-2

  • Počet stran výsledku

    57

  • Strana od-do

    151-207

  • Počet stran knihy

    228

  • Název nakladatele

    MUP Press

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly