Reading Comprehension of University Students Studying in a Second Language
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F14%3A%230000493" target="_blank" >RIV/26482789:_____/14:#0000493 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reading Comprehension of University Students Studying in a Second Language
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to specify the reading comprehension descriptors of language for specific purposes at CEFR levels B1 and B2 within an academic context.To achieve this goal, reading comprehension will be analysed by comparing general texts with texts for more specific purposes. Grammatical and textual features and corresponding reading strategies will be dealt with, focusing on particular texts. The results were assessed via an online questionnaire, and tests were carried out at both the Metropolitan University of Prague and the Technical University of Košice. Based on the results of this project, an amendment of the descriptors for language use within an academic context is proposed.
Název v anglickém jazyce
Reading Comprehension of University Students Studying in a Second Language
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to specify the reading comprehension descriptors of language for specific purposes at CEFR levels B1 and B2 within an academic context.To achieve this goal, reading comprehension will be analysed by comparing general texts with texts for more specific purposes. Grammatical and textual features and corresponding reading strategies will be dealt with, focusing on particular texts. The results were assessed via an online questionnaire, and tests were carried out at both the Metropolitan University of Prague and the Technical University of Košice. Based on the results of this project, an amendment of the descriptors for language use within an academic context is proposed.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Common European Framework of Reference Descriptors Reformulated for Academic and Specialised Language Use
ISBN
978-80-86855-33-2
Počet stran výsledku
57
Strana od-do
151-207
Počet stran knihy
228
Název nakladatele
MUP Press
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—