Strategie vstupu firem na zahraniční trhy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F16%3AN0000091" target="_blank" >RIV/26482789:_____/16:N0000091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategie vstupu firem na zahraniční trhy
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem knihy je analyzovat, popsat a doporučit různé způsoby, jak může společnost expandovat na zahraniční trhy. V první kapitole autoři analyzují proces internacionalizace společností, jejich role v globálních hodnotových řetězcích, nové typy vztahů mezi dodavateli a distributory a způsoby řízení toků zboží, služeb a peněz v celosvětovém měřítku. Druhá část se zaměřuje na mezinárodní trhy z pohledu obchodních cyklů, makroekonomických ukazatelů a efektivity fiskální a měnové politiky. Ve střední části knihy jsou popsány charakteristiky různých trhů se zaměřením na základní, cyklické, sezónní a náhodné faktory, které ovlivňují nabídku a poptávku. Na základě mnoha příkladů jsou v kapitole rozebírány vztahy mezi výrobou, spotřebou, substitučními a komplementárními trhy. Tato část je důležitým pojítkem mezi obecnou ekonomickou teorií a praktickým chápáním podnikání. Závěrečná čtvrtá část poskytuje podrobný přehled o metodách a strategiích vstupu na mezinárodní trhy. Skládá se ze tří logických úseků. První popisuje formy vstupu na trh ve výrobním odvětví. Autoři vysvětlují smluvní zajištění investičních projektů, zahraničních průmyslových zařízení, technického a výrobního inženýrství a těžby surovin. Vysvětlují také, jak uzavírat smlouvy o mezinárodním výrobním podílnictví, společném podnikání a přímém investování. Další část se zaměřuje na vstupy na zahraniční trhy v oblasti prodeje a distribuce. Autoři popisují metody přímého exportu a importu, skladování, zakládání vlastních dceřiných společností a přidružených společností, vytváření mezinárodních holdingových struktur, apod. V poslední části autoři píší o vstupu na zahraniční trhy v oblasti služeb. Popisují úlohu obchodních agentů, zasilatelských a logistických firem, finančních institucí a poskytovatelů poradenských a řídících služeb.
Název v anglickém jazyce
Strategy of Entry of Companies to Foreign Markets
Popis výsledku anglicky
The main aim of the book is to analyze, describe and recommend the various ways a company can expand to foreign markets. In the first chapter, the authors analyze the process of companies´ internationalization, their role in global value-adding-chains, new types of supplier-distributor relations, and the ways of managing flows of goods, services and money throughout the global interaction. The second part focuses on international markets from the perspective of business cycles, macroeconomic indicators and effectiveness of fiscal and monetary policy. The middle part of the book describes the characteristics of different markets, focusing on the basic, cyclical, seasonal and random factors that influence supply and demand. Based on many examples the chapter shows an interaction between production, consumption, substitution, and complementary markets. This part is an important bridge between general economic theory and practical understanding of business. The final fourth part gives a detailed overview of the methods and strategies of entry into international markets. It consists of three logical sections. The first describes the market entry in a production sector. The authors explain contractual assurance of investment projects, foreign industrial facilities, technical and production engineering and mining of raw materials. They also explain how to conclude contracts on international production sharing, joint venturing and direct investing. The next part focuses on foreign market entries in the area of sales and distribution. Authors describe the methods of direct exporting and importing, warehousing, setting up own subsidiaries and affiliates, creating the international holding companies, etc. In the last section, the authors write about foreign market entries in services. They describe the role of business agents, forwarding and logistics companies, financial institutions, and consulting and management service providers.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87956-51-9
Počet stran knihy
206
Název nakladatele
MUP Press
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—