Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Usability of Various Geosocial Network POI in Tourism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F19%3AN0000077" target="_blank" >RIV/26482789:_____/19:N0000077 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-32475-9_3" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-32475-9_3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-32475-9_3" target="_blank" >10.1007/978-3-030-32475-9_3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Usability of Various Geosocial Network POI in Tourism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with an analysis of information usability of Points of Interest across different geosocial networks in tourism. The analysis contains a comparison of data retrieved from Facebook API, Foursquare API and Google Places API. The data was obtained for tourist areas from the smallest towns up to metropolitan cities. This article tries to verify the hypothesis whether or not geosocial networks provide relevant local information to participants in tourism, at least at the equivalent level currently available from traditional information resources used in tourism. In which case, geosocial networks have a potential to be used as a primary information resources in the commercial sector, specifically in local tourism.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Usability of Various Geosocial Network POI in Tourism

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with an analysis of information usability of Points of Interest across different geosocial networks in tourism. The analysis contains a comparison of data retrieved from Facebook API, Foursquare API and Google Places API. The data was obtained for tourist areas from the smallest towns up to metropolitan cities. This article tries to verify the hypothesis whether or not geosocial networks provide relevant local information to participants in tourism, at least at the equivalent level currently available from traditional information resources used in tourism. In which case, geosocial networks have a potential to be used as a primary information resources in the commercial sector, specifically in local tourism.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied Informatics - Second International Conference, ICAI 2019, Madrid, Spain, November 7–9, 2019, Proceedings

  • ISBN

    978-3-030-32474-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    32-42

  • Název nakladatele

    SPRINGER

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku