Analysis of Usability of Various Geosocial Network POI in Tourism
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F19%3AN0000077" target="_blank" >RIV/26482789:_____/19:N0000077 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-32475-9_3" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-32475-9_3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-32475-9_3" target="_blank" >10.1007/978-3-030-32475-9_3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of Usability of Various Geosocial Network POI in Tourism
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with an analysis of information usability of Points of Interest across different geosocial networks in tourism. The analysis contains a comparison of data retrieved from Facebook API, Foursquare API and Google Places API. The data was obtained for tourist areas from the smallest towns up to metropolitan cities. This article tries to verify the hypothesis whether or not geosocial networks provide relevant local information to participants in tourism, at least at the equivalent level currently available from traditional information resources used in tourism. In which case, geosocial networks have a potential to be used as a primary information resources in the commercial sector, specifically in local tourism.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Usability of Various Geosocial Network POI in Tourism
Popis výsledku anglicky
The paper deals with an analysis of information usability of Points of Interest across different geosocial networks in tourism. The analysis contains a comparison of data retrieved from Facebook API, Foursquare API and Google Places API. The data was obtained for tourist areas from the smallest towns up to metropolitan cities. This article tries to verify the hypothesis whether or not geosocial networks provide relevant local information to participants in tourism, at least at the equivalent level currently available from traditional information resources used in tourism. In which case, geosocial networks have a potential to be used as a primary information resources in the commercial sector, specifically in local tourism.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50803 - Information science (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Applied Informatics - Second International Conference, ICAI 2019, Madrid, Spain, November 7–9, 2019, Proceedings
ISBN
978-3-030-32474-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
32-42
Název nakladatele
SPRINGER
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—