Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measuring information quality of geosocial networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F15%3A39899422" target="_blank" >RIV/00216275:25530/15:39899422 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-16211-9_18" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-16211-9_18</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-16211-9_18" target="_blank" >10.1007/978-3-319-16211-9_18</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring information quality of geosocial networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Geosocial networks are widespread adopted by tourists for the last years. These networks can replace tourist information center and play important information role in tourism. The main goal of this article is to get amount of coverage of geosocial networks to verify whether there is sufficiently reliable cloud information source for needs of tourism. This paper examines the coverage rate of points of interest used in tourism from Foursquare, Google+ and Facebook in the Czech Republic. Quality of information obtained from these geosocial networks is measured and compared with widely used map applications like Google Maps or local application Mapy.cz.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring information quality of geosocial networks

  • Popis výsledku anglicky

    Geosocial networks are widespread adopted by tourists for the last years. These networks can replace tourist information center and play important information role in tourism. The main goal of this article is to get amount of coverage of geosocial networks to verify whether there is sufficiently reliable cloud information source for needs of tourism. This paper examines the coverage rate of points of interest used in tourism from Foursquare, Google+ and Facebook in the Czech Republic. Quality of information obtained from these geosocial networks is measured and compared with widely used map applications like Google Maps or local application Mapy.cz.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Trends in Intelligent Information and Database Systems

  • ISSN

    1860-949X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    598

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    171-180

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus