Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Willingness of Generation Z to Oficially Support CSR - A Central European Study.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F20%3AN0000042" target="_blank" >RIV/26482789:_____/20:N0000042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/article/10.2478/danb-2020-0016" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.2478/danb-2020-0016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/danb-2020-0016" target="_blank" >10.2478/danb-2020-0016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Willingness of Generation Z to Oficially Support CSR - A Central European Study.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sustainability, with its three pillars, is projected into Corporate Social Responsibility (CSR) and their effectiveness and efficiency depend upon the operation of the multi-stakeholder model. Both the EU and the EU member states depone clearly that, via CSR, we can exit from the COVID-19 crises stronger and better. The feasibility of the CSR depends upon the eager support of all stakeholders, including consumers. Therefore, it is highly relevant to assess whether the new group of consumers, known as Generation Z, is open to financially support CSR, to what extent and why and/or under what conditions. These three research questions became the foundation of a survey of 179 college students paying for their tertiary study at a private university in Prague. The survey included both closed and open question, brought forth a highly revealing and surprisingly consistent message about the conditional and rather generous readiness of this new generation of consumers in Central Europe, and led to a set of recommendations. © 2020 Radka MacGregor Pelikánová et al., published by Sciendo 2020.

  • Název v anglickém jazyce

    The Willingness of Generation Z to Oficially Support CSR - A Central European Study.

  • Popis výsledku anglicky

    Sustainability, with its three pillars, is projected into Corporate Social Responsibility (CSR) and their effectiveness and efficiency depend upon the operation of the multi-stakeholder model. Both the EU and the EU member states depone clearly that, via CSR, we can exit from the COVID-19 crises stronger and better. The feasibility of the CSR depends upon the eager support of all stakeholders, including consumers. Therefore, it is highly relevant to assess whether the new group of consumers, known as Generation Z, is open to financially support CSR, to what extent and why and/or under what conditions. These three research questions became the foundation of a survey of 179 college students paying for their tertiary study at a private university in Prague. The survey included both closed and open question, brought forth a highly revealing and surprisingly consistent message about the conditional and rather generous readiness of this new generation of consumers in Central Europe, and led to a set of recommendations. © 2020 Radka MacGregor Pelikánová et al., published by Sciendo 2020.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    DANUBE: Law, Economics and Social Issues Review

  • ISSN

    1804-8285

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    271-282

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85099918658