Fenomén rituálu ve sféře masové komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F20%3AN0000142" target="_blank" >RIV/26482789:_____/20:N0000142 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://medialnistudia.fsv.cuni.cz/front.file/download?file=2020%2003%2006%20abrahamyan.pdf" target="_blank" >https://medialnistudia.fsv.cuni.cz/front.file/download?file=2020%2003%2006%20abrahamyan.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fenomén rituálu ve sféře masové komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá konceptem mediálních událostí a rolí mediálních rituálů v masové komunikaci. Objasňuje funkci a strukturu fenoménu rituálu v oblasti masové komunikace skrze komparaci dvou různých konceptů autorů, kterými jsou Dayan & Katz a Couldry. Text usiluje skrze Finkovu propracovanou ontologii hry zobrazit rozdíly v přístupech autorů ohledně funkce mediálních rituálů a vychází z předpokladu, že Finkova práce může posloužit jako nástroj k odhalení skrytých elementů mechanismu mediálních rituálů.
Název v anglickém jazyce
The Phenomenon of Ritual in the Field of Mass Communication
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the concept of media events and the role that media rituals play in mass communication. Audience participation on various media events have strong effects on many aspects of human life and media rituals play important part in this process. The paper serves to elucidate the function and the structure of the ritual phenomenon in the sphere of mass communication through comparation of two different conceptions made by Dayan & Katz and Couldry. It attempts to show differences in the authors’ attitudes about the functioning of media rituals through the Fink’s elaborated ontology of play. The paper assumes that Fink’s work can be used as a tool to uncover the hidden elements of the functioning of media rituals. © 2020, Faculty of Social Sciences. All rights reserved.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mediální studia
ISSN
2464-4846
e-ISSN
—
Svazek periodika
14/2020
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
382-396
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85101332982