Educational Strategies in the Context of the Growing Role of Artificial Intelligence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F24%3A10152752" target="_blank" >RIV/26482789:_____/24:10152752 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ecr-journal.ru/jour/article/view/992/582" target="_blank" >https://www.ecr-journal.ru/jour/article/view/992/582</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33293/1609-1442-2024-2(105)-52-62" target="_blank" >10.33293/1609-1442-2024-2(105)-52-62</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Obrazovatelnye strategii v kontekste rastuščej roli iskusstvennogo intellekta
Popis výsledku v původním jazyce
Razvitie iskusstvennogo intellekta (II) trebuet teoretičeskogo osmyslenija s točki zrenija strategičeskich izmenenij v soderžanii i formach obrazovanija: s odnoj storony, ispolzovanie II v obrazovanii otkryvaet novye vozmožnosti dlja povyšenija kačestva obrazovanija, s drugoj storony, II zamenit mnogie vidy dejatelnosti čeloveka v ego professionalnoj karere i ličnoj žizni. V svjazi s etim voznikajut sledujuščie voprosy: kakie sposobnosti čeloveka javljajutsja speci fičeski čelovečeskimi i ne mogut byt zameneny vozmožnostjami II? Kakovy strategičeskie posledstvija vnedrenija II v našu žizn dlja sfery universitetskogo obrazovanija ili drugich urovnej i form obrazovanija, v tom čisle v zavisimosti ot specifiki otdelnych disciplin? Naša cel - obobščit i predstavit vyvody, sdelannye na osnove issledovanija različij meždu II sovremennogo tipa i čelovečeskim intellektom, s akcentom na vyjavlenie specifiki čelovečeskogo intellekta.i podderžku ego razvitija v sisteme obrazovanija. My ras-smatrivaem vozmožnost sozdanija takogo tipa II, koto-ryj sposoben zamenit daže te čelovečeskie sposobno-sti, kotorye ne možet zamenit nynešnij tip II.
Název v anglickém jazyce
Educational Strategies in the Context of the Growing Role of Artificial Intelligence
Popis výsledku anglicky
The development of artificial intelligence (AI) requires theoretical understanding from the point of view of strategic changes in the content and forms of education: on the one hand, the use of AI in education opens up new opportunities for improving the quality of education, on the other hand, AI will replace many types of human activities in their professional career and personal life. In this regard, the following questions arise: what human abilities are specifically human and cannot be replaced by AI capabilities? What are the strategic consequences of the introduction of AI into our lives for the field of university education or other levels and forms of education, including depending on the specifics of individual disciplines? Our goal is to summarize and present the conclusions made on the basis of the study of the differences between modern AI and human intelligence, with an emphasis on identifying the specifics of human intelligence and supporting its development in the education system. We consider the possibility of creating a type of AI that can replace even those human abilities that the current type of AI cannot replace.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics of Contemporary Russia
ISSN
1609-1442
e-ISSN
2618-8996
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
52-62
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—