Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ex-post analysis of impacts of the car registration fee in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F12%3A001" target="_blank" >RIV/26867184:_____/12:001 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/26867184:_____/12:#0000141

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ex-post analysis of impacts of the car registration fee in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, the influence of transportation and its impact on environmental indicators throughout the world are increasing; however, governments of particular countries try to implement new economic instruments with the expectations of changing people?s behaviour or at least environmental parameters of the motor vehicle fleet. The Government of the Czech Republic introduced a new economic instrument, which came into force on 1 January 2009 and was inspired by similar environmental taxes in Member Statesof the European Union ? the car registration fee, which is based on emission parameters of cars. The main target of this fee has been to change the structure of the passenger car fleet in the Czech Republic, particularly to support new registrations of new passenger cars with better environmental characteristics and to decrease the share of new registrations of used passenger cars. This article focuses on an ex-post analysis of impacts of the car registration fee on the structure of the

  • Název v anglickém jazyce

    Ex-post analysis of impacts of the car registration fee in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, the influence of transportation and its impact on environmental indicators throughout the world are increasing; however, governments of particular countries try to implement new economic instruments with the expectations of changing people?s behaviour or at least environmental parameters of the motor vehicle fleet. The Government of the Czech Republic introduced a new economic instrument, which came into force on 1 January 2009 and was inspired by similar environmental taxes in Member Statesof the European Union ? the car registration fee, which is based on emission parameters of cars. The main target of this fee has been to change the structure of the passenger car fleet in the Czech Republic, particularly to support new registrations of new passenger cars with better environmental characteristics and to decrease the share of new registrations of used passenger cars. This article focuses on an ex-post analysis of impacts of the car registration fee on the structure of the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1811" target="_blank" >GAP403/12/1811: Vývoj nekonvenčních metod manažerského rozhodování v oblasti podnikové ekonomiky a veřejné ekonomie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transportation Research Part A: Policy and Practice

  • ISSN

    0965-8564

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1458-1464

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus