Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Economic Crisis and Company Management: Influences and Consequences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F14%3A%230000160" target="_blank" >RIV/26867184:_____/14:#0000160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Economic Crisis and Company Management: Influences and Consequences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The tourism industry has been considerably affected by the global economic crisis over the most recent years, with its roots identified in the US mortgage market segment. This crisis has caused fluctuations in the markets across all industries, triggering uncertainty in nearly every businessperson in the Czech Republic. By their nature, tourist services are non-essential products, used by customers to satisfy their needs only. Thus, in those times of uncertainty, customers tend to cut down on these services to a certain minimum level. This fact manifested itself during the crisis in 2007-2012. The article presents the impact of the global crisis on the tourism industry, in particular, on accommodation providers in the Olomouc region. The aim of the article was to explore the impact of this crisis on management of group accommodation facilities. The introductory chapter discusses the theoretical aspect of the economic crisis and its relations with company management, as well as the impa

  • Název v anglickém jazyce

    The Economic Crisis and Company Management: Influences and Consequences

  • Popis výsledku anglicky

    The tourism industry has been considerably affected by the global economic crisis over the most recent years, with its roots identified in the US mortgage market segment. This crisis has caused fluctuations in the markets across all industries, triggering uncertainty in nearly every businessperson in the Czech Republic. By their nature, tourist services are non-essential products, used by customers to satisfy their needs only. Thus, in those times of uncertainty, customers tend to cut down on these services to a certain minimum level. This fact manifested itself during the crisis in 2007-2012. The article presents the impact of the global crisis on the tourism industry, in particular, on accommodation providers in the Olomouc region. The aim of the article was to explore the impact of this crisis on management of group accommodation facilities. The introductory chapter discusses the theoretical aspect of the economic crisis and its relations with company management, as well as the impa

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M Ekonomie a management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XVII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    4-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus