Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internationalization Process Management: Foreign Entry Modes of Czech Companies.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F14%3A%230000178" target="_blank" >RIV/26867184:_____/14:#0000178 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internationalization Process Management: Foreign Entry Modes of Czech Companies.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The foreign market entry selection is highly significant for the company´s future performance. Selecting the right foreign entry mode is an important decision, which demands a lot of resources and thorough planning. The factors influencing company´s choice of entry mode are divided into two main groups subsuming ? external and internal factors. External factors consist of determinants regarding the company´s environment while the internal ones are determined by the company´s specific factors. The objective of this paper is to present an application of the entry modes of the selected Czech entrepreneurial subjects. The companies included in the study are those that have undertaken internationalization activities and are incorporated in the Czech Republic. There were a total of 297 enterprises that participated in the research. The research method was an oral questioning and the main instrument was a questionnaire. A relatively low degree of Czech companies´ - that have undergone interna

  • Název v anglickém jazyce

    Internationalization Process Management: Foreign Entry Modes of Czech Companies.

  • Popis výsledku anglicky

    The foreign market entry selection is highly significant for the company´s future performance. Selecting the right foreign entry mode is an important decision, which demands a lot of resources and thorough planning. The factors influencing company´s choice of entry mode are divided into two main groups subsuming ? external and internal factors. External factors consist of determinants regarding the company´s environment while the internal ones are determined by the company´s specific factors. The objective of this paper is to present an application of the entry modes of the selected Czech entrepreneurial subjects. The companies included in the study are those that have undertaken internationalization activities and are incorporated in the Czech Republic. There were a total of 297 enterprises that participated in the research. The research method was an oral questioning and the main instrument was a questionnaire. A relatively low degree of Czech companies´ - that have undergone interna

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 24th International Business Information Management Association Conference. Crafting Global Competitive Economies: 2020 Vision Strategic Planning & Smart Implementation.

  • ISBN

    978-0-9860419-3-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    276-286

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Asociation

  • Místo vydání

    Norristown, USA

  • Místo konání akce

    USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku