Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

International Business Management: The Management of Geographical Diversification of Czech Companies at the Beginning of Internationalization Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003646" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003646 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf" target="_blank" >https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    International Business Management: The Management of Geographical Diversification of Czech Companies at the Beginning of Internationalization Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The target foreign market selection has a highly significant influence on the company´s future performance. Selecting the appropriate foreign market is an important decision for company management and it demands a lot of resources and thorough planning.There is a wide range of factors that influence the company´s choice of a target foreign market. The objective of this paper is to outline a geographical diversification of Czech companies at their initial stage of internationalization process and to determine factors that influence the choice of a target foreign market by the selected Czech entrepreneurial subjects. The data set comprises a total of 297 enterprises that participated in the research. The research was carried out via oral questioning andthe main instrument was a questionnaire. The research has shown that the most commonly applied diversification strategy of Czech companies is a concentration strategy. Furthermore, it was found out that the majority of Czech companies op

  • Název v anglickém jazyce

    International Business Management: The Management of Geographical Diversification of Czech Companies at the Beginning of Internationalization Process

  • Popis výsledku anglicky

    The target foreign market selection has a highly significant influence on the company´s future performance. Selecting the appropriate foreign market is an important decision for company management and it demands a lot of resources and thorough planning.There is a wide range of factors that influence the company´s choice of a target foreign market. The objective of this paper is to outline a geographical diversification of Czech companies at their initial stage of internationalization process and to determine factors that influence the choice of a target foreign market by the selected Czech entrepreneurial subjects. The data set comprises a total of 297 enterprises that participated in the research. The research was carried out via oral questioning andthe main instrument was a questionnaire. The research has shown that the most commonly applied diversification strategy of Czech companies is a concentration strategy. Furthermore, it was found out that the majority of Czech companies op

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    18 Annual International Conference Enterprise and Competitive Environment Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7509-342-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    998-1007

  • Název nakladatele

    Mendel University in Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    5. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku