Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Human Factor in the Security of Information Resources of Marketing Departments at Universities in Poland, Ukraine and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F24%3AN0000017" target="_blank" >RIV/26867184:_____/24:N0000017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://przegladorganizacji.pl/artykul/2023/10.33141po.2023.04.37" target="_blank" >https://przegladorganizacji.pl/artykul/2023/10.33141po.2023.04.37</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33141/po.2023.04.37" target="_blank" >10.33141/po.2023.04.37</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Human Factor in the Security of Information Resources of Marketing Departments at Universities in Poland, Ukraine and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the article is to present the results of research into how the degree of threat to the security of information resources resulting from human factors is perceived by employees of marketing departments at universities in Poland, Ukraine and the Czech Republic. The theoretical part of the article lists and describes the most common factors, mentioned in the relevant literature on the subject, stemming from the behaviour, characteristics and competences of employees and affect the security of information management. The empirical part presents the results of research conducted in Poland, Ukraine and the Czech Republic between November 2021 and June 2023 inclusive.

  • Název v anglickém jazyce

    The Human Factor in the Security of Information Resources of Marketing Departments at Universities in Poland, Ukraine and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to present the results of research into how the degree of threat to the security of information resources resulting from human factors is perceived by employees of marketing departments at universities in Poland, Ukraine and the Czech Republic. The theoretical part of the article lists and describes the most common factors, mentioned in the relevant literature on the subject, stemming from the behaviour, characteristics and competences of employees and affect the security of information management. The empirical part presents the results of research conducted in Poland, Ukraine and the Czech Republic between November 2021 and June 2023 inclusive.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Przegląd Organizacji

  • ISSN

    2545-2622

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    999

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    359-367

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus