Země původu jako faktor ovlivňující nákupní rozhodnutí spotřebitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F10%3A%230000046" target="_blank" >RIV/26968631:_____/10:#0000046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Země původu jako faktor ovlivňující nákupní rozhodnutí spotřebitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá posouzením některých aspektů, které ovlivňují nákupní rozhodnutí spotřebitelů. Spotřebitelé se na domácích trzích setkávají nejen s domácími produkty. Na pultech prodejců mohou najít i produkty, pocházející z jiných zemí, dokonce i jiných kontinentů. Nákupní rozhodnutí spotřebitele pak může být ovlivněno právě tím, ze které země produkt pochází (promítnutím efektu země původu), případně jeho vnímáním značek domácích jako kvalitnějších, lepších ? tedy mírou jeho etnocentrismu. Národníimage země původu a sní spojené působení efektu země původu (country of origin effect) jsou tedy důležitými aspekty, které se promítají do hodnocení produktu spotřebitelem a ovlivňují jeho nákupní rozhodnutí.
Název v anglickém jazyce
Country of origin as a factor of affecting consumers' purchase decision
Popis výsledku anglicky
This paper deals with assessment of some aspects, which influence cunsumers? purchase decision. On the local markets there are offered not only home-made products to consumers. In shops they can find products originated from other countries, even from other continents. Afterwards, consumer?s purchase decision can be influenced by the country, from which the product comes from (by exposing of country of origin effect), eventually by his perception of domestic brands as more quality, better ? consequentlyby his ethnocentrism rate. National image of country of origin connected with acting of country of origin effect are important aspects, which are exposed to consumers? product?s evaluation and can affect his purchase decision.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
NOVÉ TRENDY ? NOVÉ NÁPADY 2010
ISBN
978-80-87314-12-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
578-582
Název nakladatele
SVŠE Znojmo
Místo vydání
Znojmo
Místo konání akce
Znojmo
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—