Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effectiveness of TV Advertising when Targeting Generations Y and X.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F14%3A%230000121" target="_blank" >RIV/26968631:_____/14:#0000121 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effectiveness of TV Advertising when Targeting Generations Y and X.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    More and more marketers talk about ineffectiveness of TV advertising, so we have decided to analyze perception of TV advertising by two generations, generation Y and X. The goal of this research is to compare influence of age on perception of TV advertisement by focusing on generation X and Y and suggest some occasions and products to increase effectiveness of TV advertising for generations Y and X. We suppose that TV advertising i n f l u e n c e g e n e r a t i o n Y h a r d e r t h a n g e n e r a ti o n X . W e a l s o a s s u m e t h a t p e r c e p t i o n o f creative content of advertising is different in both generations. The re-search was done on basis of focus groups and short questionnaire, both based on secondary literature review. The study provides evidence of the most important factors that contribute to short and long term performance of advertisements targeting generations X and Y. One of findings is that generation Y is harder to influence by TV advertising than gen

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of TV Advertising when Targeting Generations Y and X.

  • Popis výsledku anglicky

    More and more marketers talk about ineffectiveness of TV advertising, so we have decided to analyze perception of TV advertising by two generations, generation Y and X. The goal of this research is to compare influence of age on perception of TV advertisement by focusing on generation X and Y and suggest some occasions and products to increase effectiveness of TV advertising for generations Y and X. We suppose that TV advertising i n f l u e n c e g e n e r a t i o n Y h a r d e r t h a n g e n e r a ti o n X . W e a l s o a s s u m e t h a t p e r c e p t i o n o f creative content of advertising is different in both generations. The re-search was done on basis of focus groups and short questionnaire, both based on secondary literature review. The study provides evidence of the most important factors that contribute to short and long term performance of advertisements targeting generations X and Y. One of findings is that generation Y is harder to influence by TV advertising than gen

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Application of Knowledge in Process of Business Dynamization in Central Europe: proceedinges from 5th International Scientific Conference on Trade,International Business and Tourism.

  • ISBN

    978-80-225-3994-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    186-194

  • Název nakladatele

    EKONÓM

  • Místo vydání

    Bratislava, Sk

  • Místo konání akce

    Bratislava, SK

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku