Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer behavior in the context of wine tourism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F16%3AN0000021" target="_blank" >RIV/26968631:_____/16:N0000021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dokbat.utb.cz/2016/wp-content/uploads/2015/04/DOKBAT-2016-Conference-Proceedings1.pdf" target="_blank" >http://dokbat.utb.cz/2016/wp-content/uploads/2015/04/DOKBAT-2016-Conference-Proceedings1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer behavior in the context of wine tourism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Wine industry and wine tourism are on the rise. In some regions of the Czech Republic income from these activities can generate more incomes for municipal budgets. Not only because of the fact that they are contributing to region development and are making the region more attractive for bigger investors and entrepreneurs who offers new working opportunities but also because new forms of tourism connected to the wine industry are developing. The aim of this paper is to confirm if there is a significant dependence between the consumers' preference of local producers and their relation to the wine tourism. This relation was confirmed by using the Spearman’s coefficient figured out on the base of gathered data. It means that the respondents were influenced by the the purchase at local producer winery to take part on the wine tourism activity.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer behavior in the context of wine tourism

  • Popis výsledku anglicky

    Wine industry and wine tourism are on the rise. In some regions of the Czech Republic income from these activities can generate more incomes for municipal budgets. Not only because of the fact that they are contributing to region development and are making the region more attractive for bigger investors and entrepreneurs who offers new working opportunities but also because new forms of tourism connected to the wine industry are developing. The aim of this paper is to confirm if there is a significant dependence between the consumers' preference of local producers and their relation to the wine tourism. This relation was confirmed by using the Spearman’s coefficient figured out on the base of gathered data. It means that the respondents were influenced by the the purchase at local producer winery to take part on the wine tourism activity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2016 - 12th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-592-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    256-265

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Baťi Zlín

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    28. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku