Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociopedagogická specifika realizace edukačních programů pro seniory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F11%3A%230000046" target="_blank" >RIV/27132781:_____/11:#0000046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociopedagogická specifika realizace edukačních programů pro seniory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie navazuje na příspěvek věnovaný problematice využití autority sociálních pracovníků při realizaci edukačních programů pro seniory. Autorita vychovatelů pro motivaci seniorů k zapojení do vhodných oblastí nestačí, je proto nutné využívat i vlivu okolního prostředí. V příspěvku je zaměřena pozornost na možnosti využití rodiny při edukaci seniora (zvláště seniora umístěného v domě s pečovatelskou službou), včetně výsledků praktického šetření zaměřeného na míru sociálních kontaktů seniorů s původní rodinou. V této souvislosti je v textu zaměřena pozornost i na oblast motivace vzdělávání seniorů k využívání nabídek edukačních a preventivních programů, podporu pochopení významu těchto programů z hlediska udržení dostatečné kvality života a soběstačnosti a na možnosti využívání autority rodiny v tomto procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    Social and Pedagogical Specifics of the Senior Educational Program Realization

  • Popis výsledku anglicky

    This essay is a follow-up of the text dedicated to the question of the authority of social workers arranging the senior educational programs. The authority of educationists does not provide sufficient basis for motivating the seniors to join in the educational programs. Therefore it is necessary to utilise the influence of the enviroment. This contribution focuses on the possibility of using the family of seniors (especially the ones placed in the old people´s homes) and includes the results of the frequency of their original family contacts. In this context, the attention is paid to the question of motivating seniors to educate and to take the advantage of the educational and prevention program offer. It is also amportant to support understanding of the importance of these programs offer. It is also important to support understanding of the importance of these programs for the life quality preservation, independence and the possibility of utilising the family authority in this process

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Andragogická revue

  • ISSN

    1804-1698

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    22-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus