Sociopedagogická specifika realizace edukačních programů pro seniory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F11%3A%230000046" target="_blank" >RIV/27132781:_____/11:#0000046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociopedagogická specifika realizace edukačních programů pro seniory
Popis výsledku v původním jazyce
Studie navazuje na příspěvek věnovaný problematice využití autority sociálních pracovníků při realizaci edukačních programů pro seniory. Autorita vychovatelů pro motivaci seniorů k zapojení do vhodných oblastí nestačí, je proto nutné využívat i vlivu okolního prostředí. V příspěvku je zaměřena pozornost na možnosti využití rodiny při edukaci seniora (zvláště seniora umístěného v domě s pečovatelskou službou), včetně výsledků praktického šetření zaměřeného na míru sociálních kontaktů seniorů s původní rodinou. V této souvislosti je v textu zaměřena pozornost i na oblast motivace vzdělávání seniorů k využívání nabídek edukačních a preventivních programů, podporu pochopení významu těchto programů z hlediska udržení dostatečné kvality života a soběstačnosti a na možnosti využívání autority rodiny v tomto procesu.
Název v anglickém jazyce
Social and Pedagogical Specifics of the Senior Educational Program Realization
Popis výsledku anglicky
This essay is a follow-up of the text dedicated to the question of the authority of social workers arranging the senior educational programs. The authority of educationists does not provide sufficient basis for motivating the seniors to join in the educational programs. Therefore it is necessary to utilise the influence of the enviroment. This contribution focuses on the possibility of using the family of seniors (especially the ones placed in the old people´s homes) and includes the results of the frequency of their original family contacts. In this context, the attention is paid to the question of motivating seniors to educate and to take the advantage of the educational and prevention program offer. It is also amportant to support understanding of the importance of these programs offer. It is also important to support understanding of the importance of these programs for the life quality preservation, independence and the possibility of utilising the family authority in this process
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogická revue
ISSN
1804-1698
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
22-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—